GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNETİMDE AĞ BAĞ ANALİZİ/8920006
Dersin Adı: YÖNETİMDE AĞ BAĞ ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ...
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ...
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ...
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu ders ‘workshop’ modeli izlenerek yürütülecektir.
Derse katılanlara ağbağ analizi giriş düzeyinde ve uygulamalı olarak aktarılacaktır
Ağbağ verisi analizi için UCINET kullanım becerisi kazandırılacaktır.
Ağbağ verisi toplama, kodlama, inceleme ve yorumlama





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin tanıtımı
2. Hafta   Bürokrasi kuramı ve bürokratik Örgütlenme
3. Hafta   Ağbağ Toplum ve Örgütler
4. Hafta   Ağbağ Analizine Giriş, Ağbağ Analizinde Veri Toplama
5. Hafta   Örgüt içi ve örgütlerarası ağbağlar
6. Hafta   UCINET, UCINET ile veri analizi, Ağbağların yapıları ve sonuçları
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta   Ağbağ analizinde bulguları değerlendirme
9. Hafta   Politika Ağbağları, Suç ağbağları
10. Hafta   Sosyal sermaye ve ağbağ analizi
11. Hafta   Siyaset ağbağları
12. Hafta   Enformel ağbağlar
13. Hafta   Afet yönetimi ağbağları
14. Hafta   Final sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Öztaş, N. ve Acar, M. (2004) Ağbağ Analizine Giriş, Acar, M. ve Özgür, H. (der) Çağdaş Kamu Yönetimi II içinde, Ankara: Nobel Öztaş, N. (2006) Sosyal Sermayenin Ağbağ Kuramları, AİD. M. Weber Bürokratik Örgüt J.Q. Wilson, Bürokrasi, Çev: TODAİE Yayını R. Dreyfus, Bürokrasinin İcadı, Çev: İletişim Yayınları S. Goldsmith and W. D. Eggers, (2004) Governing By Network: The New Shape of the Public Sector, Brookings Institute
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
7
3
21
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
4
24
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
4
4
 Diğer
3
5
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sigortacılık alanında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Sigortacılık için gerekli teorik bilgileri güncel hayatta kullanabilmeX
3
Sigorta ve finans sektöründeki ulusal ve küresel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirmeX
4
Sigortacılık ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olma ve söz konusu disiplinlerden yararlanabilmeX
5
Sigorta sektöründeki riskleri öngörebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilmeX
6
Türk sosyal güvenlik sistemine ilişkin problemlerin tespiti ve durum analizi yapabilmeX
7
Sigortacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilmeX
8
Sigorta sektörünün gelişimine katkıda bulunacak çözüm önerileri getirebilmeX
9
Toplumsal ihtiyaca cevap verecek sigortacılık finansal enstrümanları üretebilme ve geliştirebilmeX
10
Sigortacılık ile ilgili olarak özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmaX
12
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı alanlarda bilgi ve birikimini her türlü iletişim aracını kullanarak etkili bir şekilde aktarabilmeX
13
Sigortacılık ile ilgili olarak bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmeX
14
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapabilmeX