GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİZMET PAZARLAMA STRATEJİLERİ/2920003
Dersin Adı: HİZMET PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  ...
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  ...
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ...
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hizmet kavramını öğrenmenizi,
Hizmetlerin özelliklerini,
Hizmet sınıflandırmasını,
Hizmet karmasında yer alan unsurları,
Hizmet
Fiyat
Dağıtım


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hizmet Kavramına İlişkin Temel Bilgiler Hizmet tanımı Hizmetin özellikleri
2. Hafta   Hizmetin unsurları Hizmet sınıflandırması
3. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Hizmet
4. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Dağıtım
5. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Tutundurma
6. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Fiyat
7. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması İnsanlar
8. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Fiziksel Kanıtlar
9. Hafta  Hizmetlerde Pazarlama Karması Süreç
10. Hafta  Hizmetlerde Tüketici Davranışları Kişisel Faktörler ( Güdü, Algı, Tutum, Öğrenme, Kişilik) Çevresel Faktörler (Kültür, Referans Grupları)
11. Hafta  Büyüme ve Rekabet Stratejileri
12. Hafta  Büyüme ve Rekabet Stratejileri
13. Hafta  Büyüme ve Rekabet Stratejileri
14. Hafta  Büyüme ve Rekabet Stratejileri
15. Hafta   Kooperatif Sigortacılığı- Hizmet pazarlaması
16. Hafta  Yaşlılık Sigortası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Altunışık, Remzi (Editör) (2015). Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Beta Yayınları, İstanbul. İslamoğlu, H; Aydın, Kenan.(2016). Hizmet pazarlaması, Beta yayınları, İstanbul.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sigortacılık alanında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Sigortacılık için gerekli teorik bilgileri güncel hayatta kullanabilmeX
3
Sigorta ve finans sektöründeki ulusal ve küresel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirmeX
4
Sigortacılık ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olma ve söz konusu disiplinlerden yararlanabilmeX
5
Sigorta sektöründeki riskleri öngörebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilmeX
6
Türk sosyal güvenlik sistemine ilişkin problemlerin tespiti ve durum analizi yapabilmeX
7
Sigortacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilmeX
8
Sigorta sektörünün gelişimine katkıda bulunacak çözüm önerileri getirebilmeX
9
Toplumsal ihtiyaca cevap verecek sigortacılık finansal enstrümanları üretebilme ve geliştirebilmeX
10
Sigortacılık ile ilgili olarak özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmaX
12
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı alanlarda bilgi ve birikimini her türlü iletişim aracını kullanarak etkili bir şekilde aktarabilmeX
13
Sigortacılık ile ilgili olarak bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmeX
14
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapabilmeX