GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİGORTA İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA YÖNETİMİ/1920006
Dersin Adı: SİGORTA İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet BAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mbas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mbas@gazi.edu.tr metahan@gazi.edu.tr -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI -- Maks. Karakter: 500 metahan@gazi.edu.tr metahan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel pazarlama kavramlarını tanımlar ve analiz eder.
Pazarlama önerilerini bilir ve analiz eder.
İşletmelerin somut ve soyut çıktıları ile ilgili karar verir.
Fiyatlandırmanın dayanağı olguları analiz eder ve karar verir.
Ürünlerin dağıtımına ilişkin kararlar verir.
İşletmelerin aracılarıyla ilişkilerinin düzenlenmesini öğrenir.
Müşterilerle iletişimin yapılma yollarını bilir ve analiz eder.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama tanımı, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
2. Hafta  Pazarlama karması elemanları
3. Hafta  Sigortacılıkta ürün kavramı
4. Hafta  Ürün türleri, ürün boyutları, ürün yaşam eğrisi
5. Hafta  Ambalajlama, etiketleme, marka kavramı ve yeni ürün geliştirme
6. Hafta  Sigortacılıkta fiyatlandırma kavramı
7. Hafta  Fiyatlandırma politikaları, taktikleri ve yeni ürün fiyatlandırma stratejileri
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Sigortacılıkta dağıtım kavramı, dağıtım kanalı kararı
10. Hafta  Fiziksel dağıtım, dağıtım politikaları
11. Hafta  Toptancılık, toptancı türleri
12. Hafta  Perakendecilik ve perakendeci türleri
13. Hafta  Sigortacılıkta tutundurma kavramı, tutundurma bütçesini belirleme yöntemleri ve tutundurma karması elemanları
14. Hafta  Reklam ve kişisel satış faaliyetleri
15. Hafta  Pazarlama halkla ilişkileri, satış tutundurma ve doğrudan pazarlama faaliyetleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of Marketing; Philip Kotler, Gary Armstrong, 2006 Marketing Planning; Karen Beamish, Ruth Ashford,2005
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
3
21
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sigortacılık alanında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Sigortacılık için gerekli teorik bilgileri güncel hayatta kullanabilmeX
3
Sigorta ve finans sektöründeki ulusal ve küresel gelişmeleri takip edebilme ve değerlendirmeX
4
Sigortacılık ile diğer disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olma ve söz konusu disiplinlerden yararlanabilmeX
5
Sigorta sektöründeki riskleri öngörebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilmeX
6
Türk sosyal güvenlik sistemine ilişkin problemlerin tespiti ve durum analizi yapabilmeX
7
Sigortacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilmeX
8
Sigorta sektörünün gelişimine katkıda bulunacak çözüm önerileri getirebilmeX
9
Toplumsal ihtiyaca cevap verecek sigortacılık finansal enstrümanları üretebilme ve geliştirebilmeX
10
Sigortacılık ile ilgili olarak özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapabilmeX
11
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olmaX
12
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı alanlarda bilgi ve birikimini her türlü iletişim aracını kullanarak etkili bir şekilde aktarabilmeX
13
Sigortacılık ile ilgili olarak bağımsız araştırma ve çalışma yapabilmeX
14
Sigortacılık ile ilgili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapabilmeX