GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİZMET PAZARLAMASI/8910006
Dersin Adı: HİZMET PAZARLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Baş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mbas/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mbas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklayabime
Hizmet pazarlaması karmasını analiz edebilir ve oluşturabilme
Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik öneriler sunabilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi.
2. Hafta  Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması.
3. Hafta  Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları
4. Hafta   Hizmet pazarlamasında ürün
5. Hafta  Hizmet pazarlamasında dağıtım
6. Hafta  Hizmet pazarlamasında fiyat.
7. Hafta  Hizmet pazarlamasında tutundurma
8. Hafta  Hizmet sektöründe reklam,satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama.
9. Hafta  Hizmet pazarlaması ve personel
10. Hafta  Hizmet ve müşteri
11. Hafta  Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar
12. Hafta  Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi
13. Hafta  Hizmet kalitesi ve Hizmet karşılaşmaları
14. Hafta  İlişkisel pazarlama ve Uluslararasılaşma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi, Erdoğan Koç, Seçkin Yayıncılık, 2015
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
14
1
14
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Finans sektörü ve reel sektörde uzmanlık gerektiren alanlarda yeterli bilgi seviyesinde olabilme.X
2
İşletmelerin yönetim kademelerinde etkin rol üstlenme ve mesleki temel bilgileri iş hayatında uygulayabilme.X
3
Farklı disiplinlere ait bilgilerle donanımlı, yenilikçi ve yüksek özgüven sahibi olarak uygulayabilme.X
4
Genel ekonomik göstergelerle finans sektöründeki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve finansal tabloları oluşturarak yorumlayabilme.X
5
Analitik düşünce yapısına sahip olabilme.X
6
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme.X
7
Kamu maliyesi ve sosyal güvenlik sistemlerini yapısal ve yasal açıdan değerlendirebilme ve yorumlayabilme.X
8
Bankacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme.X
9
Bankacılık sektöründe kullanılan finansal ürünlerin gelişimlerini belirleyebilme ve yenilikler önerebilme.X
10
Bankacılık risklerini algılayabilme, ölçebilme ve etkin korunma yöntemlerini belirleyebilme bilgisine sahip olabilme.X