GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI/7910007
Dersin Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mehmet Baş
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mbas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mabas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar
Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar
Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler
Pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirir
Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder
Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar
Pazarlama araştırması raporunu hazırlar


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlamaya araştırmalarına giriş
2. Hafta  Pazarlama araştırması süreci
3. Hafta  Pazarlama araştırması problem tanımı
4. Hafta  Araştırma türleri ve tasarımı
5. Hafta  Gözlem ve mülakat
6. Hafta  Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri
7. Hafta  Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni ve örnekleme süreci
10. Hafta  Saha çalışmalarının yürütülmesi
11. Hafta  Veri hazırlama süreci
12. Hafta  İlişkileri incelemeye yönelik analizler
13. Hafta  Farklılıkları incelemeye yönelik analizler
14. Hafta  Pazarlama araştırma raporunun yazılması
15. Hafta  Tartışma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Pazarlama Araştırması, Mahir NAkip
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
10
3
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
3
12
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
7
4
28
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
4
28
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Finans sektörü ve reel sektörde uzmanlık gerektiren alanlarda yeterli bilgi seviyesinde olabilme.X
2
İşletmelerin yönetim kademelerinde etkin rol üstlenme ve mesleki temel bilgileri iş hayatında uygulayabilme.X
3
Farklı disiplinlere ait bilgilerle donanımlı, yenilikçi ve yüksek özgüven sahibi olarak uygulayabilme.X
4
Genel ekonomik göstergelerle finans sektöründeki ulusal ve uluslar arası gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve finansal tabloları oluşturarak yorumlayabilme.X
5
Analitik düşünce yapısına sahip olabilme.X
6
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme.X
7
Kamu maliyesi ve sosyal güvenlik sistemlerini yapısal ve yasal açıdan değerlendirebilme ve yorumlayabilme.X
8
Bankacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olma ve yorumlayabilme.X
9
Bankacılık sektöründe kullanılan finansal ürünlerin gelişimlerini belirleyebilme ve yenilikler önerebilme.X
10
Bankacılık risklerini algılayabilme, ölçebilme ve etkin korunma yöntemlerini belirleyebilme bilgisine sahip olabilme.X