GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜRESEL HİZMET PAZARLAMASI/1890016
Dersin Adı: KÜRESEL HİZMET PAZARLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  PROF.DR.HÜSNİYE ÖRS
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/husniye
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  husniye@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Küresel Ekonomideki hizmetlerin rolünü ve önemini anlayabilmek
Bir hizmeti doğru tanımlayabilmek
Sundukları hizmetin kalitesini geliştirmeye ilişkin kabiliyet kazanabilmek
Değeri arttırarak müşteri memnuniyetine odaklanabilmek
Bir hizmeti doğru ve eksiksiz konumlandırabilmek




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küresel Hizmet Pazarlamasına Giriş
2. Hafta  Küresel Hizmet Sektörünün Gelişimine Etki Eden Faktörler
3. Hafta  Küresel Hizmetlerin Temel Özellikleri ve Hizmet Pazarlamasının Temel Farklılıkları
4. Hafta  Küresel Hizmet Pazarlaması Bileşenleri
5. Hafta  Küresel Hizmet Ürünlerinin Tasarımı ve Yeni Hizmet Süreci
6. Hafta  Küresel Hizmetlerde Kapasite Yönetimi
7. Hafta  Küresel Hizmetlerde Süreç Yönetimi
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Küresel Hizmetlerde Fiziksel Kanıtlar
10. Hafta  Küresel Hizmet Kalitesi, İlişki Kalitesi, Hizmet Sunum Sistemi
11. Hafta  Küresel Hizmet Hatası (ları) ve Telafisi
12. Hafta  Küresel Hizmetlerde Pazarlama İletişimi
13. Hafta  Küresel Hizmetlerde Başarı X Başarısızlık
14. Hafta  Küresel Hizmetlerde Şikayet Yönetimi
15. Hafta  Vaka Çalışmaları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- LOVELOCK, Christopher, Services Marketing, Prentice Hall,nc.,1996. 2- ZEITHAML,Valarie., Leonard Berry, Service Marketing, McGraw-Hill Com.,1996.p 3- İSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi, Burcu Candan,Kenan Aydın, Şenol Hacıefendi, Hizmet Pazarlaması, 2006, Beta Yayınları. 4- ÖRS; Hüsniye, Hizmet Pazarlama Etkinliği ve Kalite 5- ÖRS,Hüsniye, Pazarlama Perspektifinden Eğitim Hizmeti 6- Makaleler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
15
15
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
1
10
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası işletmecilik uzmanlık alanı kapsamında yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, insan kaynakları yönetimi konularında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak ulusal ve uluslararası işletmelerde farklı pozisyonlarda görev alarak görevli olduğu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Uzmanlık alanı ile ilişkili görev aldığı konularda etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilmeX
5
Uzmanlık alanı ile ilişkili faaliyetleri gerçekleştirmek için gereken yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finansman, insan kaynakları gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmaX
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin farkında olarak uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilme ve stratejiler geliştirebilme becerisiX
7
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hâkim olmaX
8
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilmeX
9
Uzmanlık alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmeX
10
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı kuruluşlarda ilgili mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilmeX