GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ/1890003
Dersin Adı: ULUSLARARASI PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Sanem ALKİBAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  salkibay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uluslararası pazarlama konusu ile ilgili temel kavramları, yaklaşımları ve teorilerin tanımlarını öğrenmek
Şirketler için çevresel analiz yaparak ekonomik, sosyal, kültürel, politik çevreden gelen fırsatları ve tehditleri belirleyebilmek
Farklı ülkeler ve kültürlerin tüketicileri ve satın alma davranış süreçlerini karşılaştırabilmek
Uluslararası pazarlara açılma stratejilerini geliştirebilmek





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Uluslararası pazarlama kavramı ve uluslararasılaşma süreci
2. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: ekonomik çevre
3. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: kültürel çevre
4. Hafta  Uluslararası pazarlama çevresi: teknolojik çevre, politik çevre ve yasal çevre
5. Hafta  Uluslararası pazarlarda sektör ve rekabet analizi
6. Hafta  Uluslararası pazarlarda müşteri analizi
7. Hafta  Uluslararası pazarlarda rekabet ve konumlandırma stratejileri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Uluslararası pazarlama araştırmaları
10. Hafta  Uluslararası pazarlara giriş stratejileri
11. Hafta  Uluslararası pazarlarda ürün stratejileri
12. Hafta  Uluslararası pazarlarda fiyatlandırma stratejileri
13. Hafta  Uluslararası pazarlarda dağıtım stratejileri
14. Hafta  Uluslararası pazarlarda tutundurma stratejileri
15. Hafta  Uluslararası pazarlama organizasyonu ve kontrolü
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  (1)Altınbaşak, İ., Akyol, A., Alkibay, S., Arslan, M., Burnaz, Ş., Cengiz, E., Erdil, S., Gegez, A.E., Günay, N., Madran, C., Şakerkaya, A., Uydacı, M., Ünüsan, Ç., Yalçın, F.A, Yolaç, G. (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi, Beta (2)Srinivasan, R. (2003), International Marketing, Prentice-Hall of India (3)Terpstra, Vern (1991), International Marketing, Dryden
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  anlatım, soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
16
3
48
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uluslararası işletmecilik uzmanlık alanı kapsamında yönetim, pazarlama, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, insan kaynakları yönetimi konularında uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmaX
2
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak ulusal ve uluslararası işletmelerde farklı pozisyonlarda görev alarak görevli olduğu kuruluşlara değer yaratabilmeX
3
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak uluslararası ticaret, iktisat, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler gibi diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmaX
4
Uzmanlık alanı ile ilişkili görev aldığı konularda etik davranış ilkelerinin bilincinde olarak buna göre davranabilmeX
5
Uzmanlık alanı ile ilişkili faaliyetleri gerçekleştirmek için gereken yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe, finansman, insan kaynakları gibi temel işletmecilik bilgilerine ve bu bilgileri üretmede destek olan sayısal yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olmaX
6
Ülkesinde ve dünyada var olan ekonomik, siyasi ve kültürel sistemlerin farkında olarak uzmanlık alanı ile ilgili faaliyetleri gerçekleştirirken ülkesini ve örgütünü konumlandırabilme ve stratejiler geliştirebilme becerisiX
7
Uzmanlık alanına ilişkin sorunları tespit edebilme, ilgili kaynaklara ulaşabilme, bilimsel bilgi üretebilecek ve bir araştırmayı yürütebilecek analiz ve sentez yapabilme ve alana ilişkin mevzuata hâkim olmaX
8
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ulusal ve uluslararası projeler geliştirebilme ve proje ekiplerinde yer alarak projeyi yürütebilecek ve tamamlayacak bilgi ve donanıma sahip olabilmeX
9
Uzmanlık alanına ilişkin faaliyetleri yürütebilme ve eleştirel, yaratıcı ve yenilikçi düşünebilme becerilerine sahip olabilmeX
10
Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı kuruluşlarda ilgili mevzuat bilgilerini takip etme ve kullanabilmeX