GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYONDA PAZARLAMA YÖNETİMİ/7880015
Dersin Adı: REKREASYONDA PAZARLAMA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Evren GÜÇER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/evrengucer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  evrengucer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon Pazarlaması hakkındaki kavramları ifade eder.
Rekreasyonda pazarlamanın neden önemli olduğunu saptar
Rekreasyon pazarını bölümlendirme ve hedef pazar seçim stratejileri, konumlandırma kavramlarını ifade eder
Rekreasyonda pazarlama karması elemanlarını tanımlar





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rekreasyon Pazarlaması ile ilgili kavramlar, gelişim süreci ve pazarlama anlayışı,
2. Hafta  Rekreasyon pazarlama karması bileşenleri,
3. Hafta  Hizmetlerin genel karakteristikleri ve sınıflandırılması,
4. Hafta  Rekreasyon pazarlamasının özellikleri, rekreasyon pazarlama çevresi
5. Hafta  Turistik tüketici satın alma davranışları,
6. Hafta  Rekreasyon pazarını bölümlendirme ve hedef pazar seçim stratejileri, konumlandırma
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Turistik ürün ve fiyatlandırma,
9. Hafta  Turistik ürün ve fiyatlandırma,
10. Hafta  Rekreasyonda dağıtım sistemi ve dağıtım kanalı seçim kararları
11. Hafta  Tutundurma karması bileşenleri
12. Hafta  Tutundurma karması bileşenleri
13. Hafta  Rekreasyon pazarlama karması bileşenleri 7 P ve 7C
14. Hafta  Rekreasyon pazarlama karması bileşenleri 7 P ve 7C
15. Hafta  Elektronik ortamda rekreasyon pazarlaması uygulamaları.
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1)Uygur, Selma Meydan, Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. 2) Avcıkurt, Cevdet ve diğerleri, Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P 7C, Değişim Yayınları, İstanbul, 2009. 3) Kotler, Philip Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, 20032 4) Kozak, Nazmi, Hizmet Pazarlaması, Detay, Ankara, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
7
50
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
25
25
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
25
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X