GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON VE EĞLENCE PAZARLAMASI/8880002
Dersin Adı: REKREASYON VE EĞLENCE PAZARLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ali YAYLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yayli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yayli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğlence pazarlaması konularından haberdar olma
Eğlence pazarlama stratejilerini öğrenme







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Boş Zaman ve Rekreasyon
2. Hafta  Eğlence Endüstrisi, Eğlence Anlayışının Değişimi
3. Hafta  Pazarlama ve Temel Kavramları
4. Hafta  Eğlence Pazarlamasına Giriş
5. Hafta   Eğlence Pazarlamasının Kapsamı
6. Hafta  Eğlence Pazarlaması ile İlgili Etik Boyut
7. Hafta  Eğlence Pazarlamasının Hukuki Boyutu
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Eğlence Pazarlaması ve Örnekler: Sinema, Müzik
10. Hafta  Eğlence Pazarlaması ve Örnekler: Televizyon, Internet
11. Hafta  Eğlence Pazarlaması ve Örnekler: Rekreatif Alışveriş, Kültür ve Sanat
12. Hafta  Eğlence Pazarlaması ve Örnekler: Spor, Bilgisayar ve Video Oyunları
13. Hafta  Eğlence Pazarlaması ve Örnekler: Şans Oyunları, Seyahat ve Turizm, Etkinlik
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Horner, Susan, (2005), Leisure Marketing, Elsevier Butterworth Heinemann, Oxford UK. Argan, Metin (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık. POSTMAN, Neil; Televizyon Öldüren Eğlence, Ayrıntı Yayınları, 2010 . Balcı, V.(2005): Spor Pazarlaması. Kavramlar-Yöntemler-Örnekler. Bağırgan Yayımevi, Ankarayınları, Kocaeli
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
3
6
18
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X