GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYONDA GÜNCEL SORUNLAR VE EĞİLİMLER/7880012
Dersin Adı: REKREASYONDA GÜNCEL SORUNLAR VE EĞİLİMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kurban ÜNLÜÖNEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/kurban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kurban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon ve turizm alanındaki güncel sorunları ve eğilimleri açıklayabilir
Rekreasyon faaliyetlerindeki gelişmeleri araştırabilme yeterliliğine sahip olur.
Rekreasyon ve turizm alanında araştırma yapma ve veri toplama yeterliliği kazanır.
Rekreasyon alanındaki sorunları ve güncel eğilimleri araştırır ve sorgular.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rekreasyon ve turizm ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Rekreasyon ve turizm alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
3. Hafta  Rekreasyon ve turizm alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
4. Hafta  Rekreasyon ve spor alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
5. Hafta  Rekreasyon ve spor alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
6. Hafta  Rekreasyon ve eğitim alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
7. Hafta  Rekreasyon ve eğitim alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
8. Hafta  Rekreasyon ve sağlık alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
9. Hafta  Rekreasyon ve sağlık alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
10. Hafta  Rekreasyon ve teknoloji alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
11. Hafta  Rekreasyon ve teknoloji alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
12. Hafta  Rekreasyon ve çevre alanında güncel sorunlar ve çözüm önerileri
13. Hafta  Rekreasyon ve çevre alanında yeni eğilimler ve yaklaşımlar
14. Hafta  Dönem sonu sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya. 2. Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 3. Arıkan, R. (2013). Anketler ve Anket Soruları, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 4. Büyüköztürk, Ş, Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç, E. (2013) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. 5. Cordes, K. A. and İbrahim, H. M. (1999). Application in Recreation and Leisure. McGraw-Hill Companies. 6. Dinler, Z. (2012). Bilimsel Araştırma ve e-kaynaklar, Ekin Kitapevi, Bursa. 7. Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., ve Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara 8. Karaküçük, S. (2011) Rekreasyon, Boş Zamanları Değerlendirme, Kavram, Kapsam ve Bir Araştırma. 8. Baskı,Ankara 9. Karakucuk, S. ve Gurbuz, B.(2011): Rekreasyon ve Kent(li)leşme. Gazi kitapevi, Ankara 10. Karakucuk
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
5
15
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
2
7
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
1
6
6
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X