GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DESTİNASYON YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI/7880011
Dersin Adı: DESTİNASYON YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bilgehan GÜLCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/bgulcan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bgulcan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Destinasyon kavramını tanımlayabilecek, Destinasyonun turizmdeki önemini açıklayabilecek, Destinasyon türlerini açıklayabilecek
Destinasyon odaklı kıyaslama projesinin başarıya ulaşmasında gerekli olan ön koşulları açıklayabilecek
Destinasyon pazarlama karması elemanlarını tartışabilecek,
Turistik bir ürün olarak destinasyonu tanımlayabilecek
Marka ve destinasyon markası kavramlarının ne anlama geldiğini tanımlayabilecek
Marka yönetimi uygulamalarının destinasyon pazarlaması üzerindeki etkilerini açıklayabilecek
Destinasyon marka yönetimi ile ilgili kavramları ve uygulamaları açıklayabilecek.
Marka yönetimi bakımından, destinasyon ürünü ile diğer ürünler arasındaki temel farklılığı açıklayabileceksiniz.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Destinasyon Tanımı ve Özellikleri
2. Hafta   Destinasyon Geliştirme ve Planlama
3. Hafta   Destinasyonlarda Yönetim Örgütleri
4. Hafta   Destinasyon Odaklı Toplam Kalite Yönetimi
5. Hafta   Destinasyon Yönetimi ve Kıyaslama
6. Hafta   Destinasyon Pazarlaması
7. Hafta   Destinasyonlarda Ürün Geliştirme
8. Hafta   Destinasyon Marka Yönetimi
9. Hafta   Ara sınav
10. Hafta   Öğrenci sunumları
11. Hafta   Öğrenci sunumları
12. Hafta   Öğrenci sunumları
13. Hafta   Öğrenci sunumları
14. Hafta   Öğrenci sunumları
15. Hafta   Öğrenci sunumları
16. Hafta   Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   DESTİNASYONYÖNETİMİ, AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINLARI NO: 1719 Editör, Mehmet Yeşiltaş, 2013
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
6
30
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X