GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON VE SPOR/7880006
Dersin Adı: REKREASYON VE SPOR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Özbay GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon ve sporla ilgili temel kavramları bilir, tanımlar ve aralarındaki farkı açıklayabilir.
Rekreasyon alanının kapsamını tanımlayabilir ve ilgili tüm bilim dallarıyla ilişkisini açıklayabilir.
Rekreasyon ve sporun tarihsel gelişim süreçlerini açıklayabilir.
Dünya’da ve Türkiye'de rekreasyon ve sporun toplum içindeki rolünün önemini kavrar.
Rekreasyon ve spor arasındaki benzerlik ve farklılıkları bilir ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi yorumlayabilir.
Rekreasyon ve sporun etkinlik alanlarını açıklayabilir ve diğer alanlarla ilişkisini kurabilir.
Rekreasyonun sınıflandırmasını örnekler vererek açıklayabilir.
Sporun değişkenlik ve çeşitlik özelliklerini bilir ve sporun farklı alanlarına uyarlayabilir.
Rekreasyon ve sporla ilgili konularda bilimsel araştırma yöntemlerini nasıl kullanabileceğini bilir.
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Rekreasyon ve Sporla İlgili Temel Kavramların Açıklanması.
2. Hafta  Rekreasyonun Özellikleri ve Etkinlik Alanları.
3. Hafta  Rekreasyonun Sınıflandırılması.
4. Hafta  Rekreasyonda Liderlik Teorileri.
5. Hafta  Rekreasyon ve Kentleşme.
6. Hafta  Rekreasyon Politikaları.
7. Hafta  Dünya’da Rekreasyon ve Sporun Tarihsel Gelişimi.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Türkiye’de Rekreasyon ve Sporun Tarihsel Gelişimi.
10. Hafta  Rekreasyon ve Spor İlişkisinin Açıklanması.
11. Hafta  Serbest Zaman Anlayışında Gelişim Süreci.
12. Hafta  Sporun Çeşitlilik ve Değişkenlik Özelliği.
13. Hafta  Sporda Rekreatif Amaçlı Yönelişler.
14. Hafta  Rekreasyon ve Spor Etkinlikleri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Daly, J.W., & Daly, J. (2000). Recreation and Sport Planning and Design Guidelines. Human Kinetics. Erkal, M., Güven, Ö., Ayan, D., Sosyolojik Açıdan Spor, Genişletilmiş Üçüncü Basım, Der Yayınları, İstanbul, 1998. s. 287. ISBN: 975-353-177-X Güven,Özbay, “Atatürk ve Cumhuriyet Döneminde Beden Eğitimi ve Spor”,Cumhuriyetin İlk Yıllarından Günümüze Dil Kültür Eğitim, Atatürk’ün Doğumunun 125. Yıldönümü Gazi Üniversitesi’nin 80. Yıl Armağanı, Gazi Üniversitesi Yayını No:8, Hasan Ali Yücel Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayını No:3, Derleyen: Nazife Güngör, Ankara, 2007, s.633-667. Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. (3. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık. Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. (6. Baskı). Ankara. Kılbaş Köktaş, Ş. (2004). Rekreasyon: Boş Zamanı Değerlendirme. (Genişletilmiş 3.Baskı). Ankara: Nobel. Saipe, R. (2003). Working in Sport and Recreation: A Practical Approach. Great Britain: Sprito Approved Material. Speak, M. A., & Ambler,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatma, soru-cevap, tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
30
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
28
2
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X