GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ/7880005
Dersin Adı: REKREASYON İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Ali YAYLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yayli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir.
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir.
Marka farkındalığı, marka değeri, marka kimliği, marka denkliği kavramlarını açıklayabilir.
Destinasyona ilişkin markalama sürecini oluşturabilir.
Bir rekreasyon işletmesinin markalama süresini yönetebilir, politikalar geliştirebilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Marka Kavramına Genel Bir Bakış
2. Hafta   Markanın Tarihçesi
3. Hafta  Markanın Yasal Düzenlenmesi
4. Hafta  Marka Türleri
5. Hafta  Marka Yönetimi Tanımı, Önemi, Nasıl Gerçekleşir?
6. Hafta  Doğru Marka Konumlandırması, Marka Bölümü, Marka İmajı, Rakiplerin Analizi
7. Hafta  Müşteriyle Düzenli İlişki Kurma, Müşteri Değerlendirmesi, Marka Strateji Geliştirme
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta   Performans Ölçümü, Sürekli Yapılanma, durum Analizi
10. Hafta  Kurumsal Kimlik-Marka İlişkisi
11. Hafta  Destinasyon Markalaması
12. Hafta  Markaların Sembolik Gücü
13. Hafta  Rekreasyon İşletmelerinin Markalaşması
14. Hafta   Uluslararası Marka Olmak
15. Hafta  Ülke Markası Oluşturma
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kevin Lane, Keller, 2002, Strategic Brand Management, Printice Hall. David Aaker, 1998, Building Strong Brand, Free Press. Ries Al, Laura. (1998) Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev. Atakan Özdemir) Ankara: MediaCat Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
   Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
4
32
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X