GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYON POLİTİKA VE PLANLAMASI/7880010
Dersin Adı: REKREASYON POLİTİKA VE PLANLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. R. Pars Şahbaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pars
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pars@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon planlaması ve politikasının temel ilkelerini ifade edebilme
Planlama sürecini açıklayabilme
Ulusal ve bölgesel planlama süreçleri hakkında bilgi verebilme
Türkiye’deki ulusal ve bölgesel planlama faaliyetleri hakkında bilgi verebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar
2. Hafta  Plan Türleri
3. Hafta  Rekreasyon Politikası
4. Hafta  Rekreasyon Planlaması
5. Hafta  Rekreasyon Planlamanın Temel İlkeleri
6. Hafta  Ulusal Turizm Planlaması
7. Hafta  Ulusal Turizm Planlamasının Aşamaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta   Bölgesel Turizm Planlaması
10. Hafta  Rekreasyon Planlamasının Aşamaları
11. Hafta  Türkiye’de Planlı Kalkınma
12. Hafta  Turizm Sektörü Planlama Çalışmaları
13. Hafta  Planlama Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler
14. Hafta   Planlama Çalışmalarının Sonuçları
15. Hafta   Planlama Çalışmalarının Sonuçları
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tourism, Principles and Practice, Chris Cooper, John Fletcher, David Gilbert ve Stephen Wanhill. Edited by Rebecca Shephard, Longman Limited, 1998 - The Business of Tourism, J. Christopher Holloway, Longman Publishing, 1998 - Tourism The Business of Travel, Roy A. Cook, Laura J. Yale, Joseph J. Marqua Prentice Hall, 2001 - Turizm Planlaması, Orhan İçöz vd., Turhan Kitabevi, Ankara,……..
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
65
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
35
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
5
5
25
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X