GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2880001
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Kurban ÜNLÜÖNEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/kurban
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  kurban@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Rekreasyon ve turizm olayına bütüncül bakabilme yeterliliği kazanır,
Rekreasyon alanındaki sorunları analiz edebilir ve çözme yeterliliği kazanır,
Metodolojiye uygun araştırma yapma yeterliliği kazanır
Rekreasyon ve turizm alanında yapılan araştırmaları sunabilme yeterliliği kazanır





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Etkili Sunum Hazırlanması
2. Hafta  Rekreasyon ve Turizm Araştırmalarında Metod
3. Hafta  Rekreasyon ve Turizm Araştırmalarında Bilgi Kaynakları
4. Hafta  Rekreasyon ve Turizmde Tüketici Sorunları ve Analizi
5. Hafta  Rekreasyon ve Spor
6. Hafta  Rekreasyon ve Sürdürülebilirlik
7. Hafta  Rekreasyon ve Ekoloji
8. Hafta  Rekreasyon Alanındaki Gelişmeler
9. Hafta  Rekreasyon Alanındaki Gelişmeler
10. Hafta  Rekreasyon ve Turizm Eğitimi
11. Hafta  Rekreasyon ve Turizm İşletmelerinde Teknoloji Kullanımı
12. Hafta  Rekreasyon İşletmelerinde Sosyal Sorumluluk ve Etik
13. Hafta  Uluslararası Turizm Hareketlerinde Yeni Trendler
14. Hafta  Türkiye'deki Turizm Hareketlerinin Değerlendirilmesi
15. Hafta  Dünya’daki Turizm Hareketlerinin Değerlendirilmesi
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Öngel, E. (1983). A Review of Research Concepts: For Practitioners of the Social Sciences. Ankara. 2. Türkdoğan, O. (2000). Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul. 3. Riley, M., Ladkin, A. ve Szivas, E. (2002). Aspects of Tourism 6: Tourism Employment: Analysis and Planning. Channel View Publications, Clevedon. 4. Sharpley, R. ve Telfer, D.J. (2002). Aspects of Tourism 5: Tourism and Development: Concepts and Issues. Channel View Publications, Clevedon. 5. Faulkner, B. (2003). Aspects of Tourism 9: Progressing Tourism Research. Channel View Publications, Clevedon. 6. Arıkan, R. (2009). Araştırma Tezlerinin Reddedilmesi. Detay Yayıncılık, Ankara. 7. Dinler, Z. (2012). Bilimsel Araştırma ve e-kaynaklar, Ekin Kitapevi, Bursa. 8. Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2012). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı. Sakarya Yayıncılık, Sakarya. 9. Arıkan, R. (2013). Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Akademi
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
4
64
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
16
48
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X