GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REKREASYONDA HERKES İÇİN SPOR/2880011
Dersin Adı: REKREASYONDA HERKES İÇİN SPOR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Erdal Zorba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/erdalzorba
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erdalzorba@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplumun tüm kesimlerinde her koşulda sağlık, zindelik için egzersiz ve spor programları düzenleyebilmek ve organizasyonlar yapabilmek








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sağlıklı ve zinde olma (fitness), zihinsel, ruhsal ve sosyal sağlık hali, Uluslar arası Olimpiyat Komitesi ve Herkes İçin Spor Uygulamaları
2. Hafta  Fiziksel aktivite durumunun incelenmesi yöntemleri ve kişisel sağlığın korunması
3. Hafta  Kalp solunum sistemi sağlığı ve spor etkisi
4. Hafta  Kas gücü, dayanıklılığı, esneklik ve sporla geliştirilmesi
5. Hafta  Vücut kompozisyonu değerlendirilmesi ve sporla değiştirilmesi
6. Hafta  Egzersiz reçetelerinin genel ilkeleri, egzersiz programlarının temel unsurları
7. Hafta  Bedensel sağlık ve zindeliğin kontrolünde kullanılan pratik saha testleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kalp damar hastalıkları risk faktörleri ve risk taşıyan kişilerde egzersiz
10. Hafta  Şişman ve obez kişilerde spor, sağlıklı beslenme ve egzersiz
11. Hafta  Stresle başa çıkma ve egzersizle stres azaltma yolları
12. Hafta  Çocuğun fizyolojik özellikleri, çocuk sporunun özellikleri ve çocuklarda spor alışkanlığının artırılması
13. Hafta  Yaşlılarda fonksiyonel değişimler ve yaşlılar için spor planlama
14. Hafta  Hamilelik ve loğusalık döneminin sağlıklı geçirilmesi için egzersiz planlama
15. Hafta  Ulusal ve uluslar arası herkes için spor organizasyonları incelenmesi ve planlanması
16. Hafta  dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Douglas S. Brooks, The complete book of personal training, human kinetics, 2004. -Jerold S. Greenberg, Compherensive stres management, Mc Graw Hill, 2004. -Ruth V. Russell, Leadership in Recreation, Mc Graw Hill, 2005 -Brian J. Sharkey, Physiology of Fitness, Human Kinetics Books, USA, 1990 -Linda Weeks, Philip Heit, Randy Page, Health and welness, Mc Graw Hill, USA, 2005 -Uluslar arası Herkes İçin Spor Federasyonu Dünya Kongresi Dökümanları -B.Don Franks, Edward T. Howley, Fitness Leaders Handbook, Human Kinetics, 1998 -George McGlynn, Dynamics of fitness a practical approach, WCB McGraw-Hill, 1999 -Thomas D. Fahey, Paul M. Insel, Walton T. Roth, Fit&Well, Mc Graw Hill, USA, 2004 -Zorba E., Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk, GSGM Yayınları, Ankara, 1999
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
20
 Ödev
0
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X