GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENTSEL DÖNÜŞÜM VE REKREASYONEL PLANLAMALAR/2880003
Dersin Adı: KENTSEL DÖNÜŞÜM VE REKREASYONEL PLANLAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  KENTSEL DÖNÜŞÜM
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd Doç Dr Demet EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/edemet
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  edemet@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sürdürebilir kentsel dönüşüm politikalarının çeşitli boyutları ile ilgili bilgi ve görüşlerin geliştirilmesi
bilimsel araştırma yapma ve sunma becerisinin artırılmasıdır







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Teorik çerçeve; tarihsel süreçte çevre, planlama ve kentsel dönüşüm
2. Hafta  Sürdürebilirlik, sürdürebilir gelişme ve sürdürebilir toplum kavramları
3. Hafta  Sürdürebilir kentlerde rekreasyon planlaması, sürdürebilir rekreasyon için teorik çerçeve
4. Hafta  Sürdürebilir kentsel dönüşüm kavramı ve hedefleri
5. Hafta  Farklı kentsel dönüşüm süreçlerini ve sürdürebilirliliğini sağlamanın yollarını tanımlama
6. Hafta  Kentlerin sürdürebilirliği, doğal çevrenin ve kentsel alanlardaki doğal kaynaklar korunması
7. Hafta  Kentlerin sürdürebilirliği, doğal çevrenin ve kentsel alanlardaki doğal kaynaklar korunması
8. Hafta  Kentsel çevrede bütüncül kentsel yenileme kurgusu
9. Hafta  İlk kentsel yenileme uygulamaları: Fiziksel odaklı dönüşüm
10. Hafta  Kentsel yenilemede kavramsal gelişim: Sosyal odaklı dönüşüm modelleri
11. Hafta  Dönem araştırması sunumu ve tartışmaları
12. Hafta  Dönem araştırması sunumu ve tartışmaları
13. Hafta  Dönem araştırması sunumu ve tartışmaları
14. Hafta  Dönem araştırması sunumu ve tartışmaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  European Commission (1999), European Spatial Development Perspective: towards Balanced and Sustainable Development of the Territory of the EU Gibson M. – Kocabas A. (2001), The Sustainable Urban Regeneration - Recent Developments In UK and European Practice, Course Papers, Istanbul Eraydın, Ayda, (1994), “Değişen Planlama Kuramları Çerçevesinde Ekolojik Yaklaşım” Duman Yüksel, Ülkü, (2005), “ABD ve Almanya’da Uygulanan Ekolojik Planlama Yaklaşımlarının Karşılaştırılması Roberts, Peter, 2000: The evolution, definition and purpose of urban regeneration, in P. Roberts and H. Sykes (eds.). Urban Regeneration, A Handbook.British Urban Regeneration Association, SAGE Publications, 9–36,p.14, 15, 17, London.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
15
1
15
 Sunu hazırlama
15
2
30
 Sunum
15
1
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
15
1
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
1
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X