GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ/1880006
Dersin Adı: STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Ercan YAVUZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/eyavuz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eyavuz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1-İşletmelerin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak.
2- Ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır.
3-Sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar.
4-Araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır.
5-İşletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir.
6-Sahip olduğu bilgileri sorgular.
7-Sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar
8-Görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir
9-Görev aldığı alanlarla ilgili olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır
10-Görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan Kavramı; Örgütlerin En Önemli Kaynağı İnsan ve Davranışı
2. Hafta  İnsan Kaynağına Makro Açıdan Bir Bakış; Nüfus Teorileri
3. Hafta  İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Süreç İçindeki Dönüşümü
4. Hafta  Personel Yönetimi Anlayışı
5. Hafta  İnsan Kaynakları Yönetim Anlayışı
6. Hafta  Stratejik İnsan Kaynakları Yönetim Yaklaşımı ve Rekabet Açısından Önemi
7. Hafta  Stratejik Yönetim Sürecinde İnsan Kaynakları Yönetiminin Rolü
8. Hafta  Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması
9. Hafta  ara sınav
10. Hafta  Stratejik İnsan Kaynakları İşlevleri
11. Hafta  Stratejik Yönetim Sürecinde Kariyer Yönetimi
12. Hafta  Stratejik İnsan Kaynakları Yönetim Modelleri
13. Hafta  Örgütlerde Genel Strateji ile İnsan Kaynakları Stratejisi arasındaki ilişki
14. Hafta  Stratejik Entegrasyon
15. Hafta  Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi İle Çalışanların Performans İlişkisi
16. Hafta  Dönem sonu sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bayraktaroğlu, S. (2002) Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul. Aycan, Zeynep (2001) “Human Resource Management in Turkey Current Issues and Future Challenges, International Journal of Manpower, Vol. 22, No.3, pp. 252-260. Aykaç, B. (1999) İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynaklarının Stratejik Planlaması, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Barutçugil, İ. (2004) Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul. Bayraktaroğlu, S. ve Özdemir, Y. (2007)İnsan Kaynaklarında Yaşanan Dönüşümler İçinde Türkiye’de İşletmecilikte Yeni Perspektifler, Kurt, M. ve Bayraktaroğlu, S. (der.), Gazi Kitabevi, Ankara, s. 261-288.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
16
2
32
 Sunum
16
1
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X