GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ/1880009
Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Özbay GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozbay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geçmiş dönemlerden günümüze dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihî ve kültürel yönleriyle öğrenilmesi.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tarihin Tanımı, Elemanları ve Diğer Disiplinlerle İlişkisi.
2. Hafta  Tarih Yazma Şekilleri ve Tarihte Çağ Kavramı.
3. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Kaynakları.
4. Hafta  Tarih Öncesi Çağlarda Beden Eğitimi ve Spor.
5. Hafta  İlkçağda Değişik Coğrafyalarda Beden Eğitimi ve Spor.
6. Hafta  Türklerde Beden Eğitimi ve Spor.
7. Hafta  Eski Yunan’da Beden Eğitimi ve Spor ve Sportif Festivaller.
8. Hafta  ara sınav
9. Hafta  Antik Olimpiyat Oyunlarının Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu.
10. Hafta  Antik Çağda Gymnasion, Palaestra, Stadyum, Hipodrom ve Circuslar.
11. Hafta  Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor ve Yarışma Festivalleri/Gösterileri.
12. Hafta  Ortaçağda Beden Eğitimi ve Spor.
13. Hafta  Yeniçağda Beden Eğitimi ve Spor.
14. Hafta  Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre de Coubertin’in Olimpik Barış Fikri.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Gardiner, E.N., Athletics in the Ancient World, Dover Publications, Mineola, 2002. Poliakoff, M.B., Combat Sports in the Ancient World, Yale University Press, New Haven, 1995. Harris, H. A., Sport in Greece and Rome, Cornell University Press, New York, 1972. Alpman,C., Eğitimin Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi, Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları:1, Millî Eğitim Basımevi,İstanbul,1972. Güven,Ö.,Türklerde Spor Kültürü,Geliştirilmiş İkinci Baskı, Atatürk Yüksek Kurumu, Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, Türk Kültüründen Görüntüler Dizisi: 44, Ankara. Saltuk, S., Antik Stadyumlar, Înkılap Kitabevi, İstanbul, 1995. Saltuk, S., Antik Çağda Hipodromlar Circuslar, Ege Yayınları, İstanbul, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
3
48
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Rekreasyon faaliyetlerine ilişkin profesyonel yönetim teknikleri ve uygulamalarına sahip olur.X
2
Rekreasyon alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur.X
3
Alanı ile ilgili makro ve mikro ölçekte plan ve politikalar konusunda ayrıntılı bilgi sahibi olur.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanına yönelik bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.X
5
Rekreasyon alanı ile ilgili faaliyetleri düzenleyebilme ve yönetebilme becerilerine sahip olur.X
6
Rekreasyon alanı ile ilgili bilimsel literatürü takip edebilme yetkinliğine sahip olur.X
7
Rekreasyon alanı ile ilgili sürekli kendini yeniler ve geliştirir.X
8
En az bir yabancı dili genel düzeyinde kullanarak alanına ilişkin bilgileri takip edebilir ve iletişim kurar.X
9
Tez yazım tekniklerini ve sürecini uygulayabilme yetkinliğine sahip olur.X
10
Rekreasyon alanlarının planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.X
11
Rekreasyon alanında bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahip olur.X
12
Rekreasyon alanına ilişkin özümsediği bilgiyi kullanarak disiplinler arası çalışmaları uygular.X
13
Rekreasyon alanında ortaya koyulmuş mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır.X