GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TURİZM İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ/1840046
Dersin Adı: TURİZM İŞLETMELERİNDE MARKA YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ali YAYLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yayli
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yayli@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir.
Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir.
Marka farkındalığı, marka değeri, marka kimliği, marka denkliği kavramlarını açıklayabilir.
Destinasyona ilişkin markalama sürecini oluşturabilir.
Bir turizm işletmesinin markalama süresini yönetebilir, politikalar geliştirebilir.
Kent markası oluşturma süreç ve stratejilerini tanımlayabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Marka Kavramına Genel Bir Bakış
2. Hafta  Markanın Tarihçesi
3. Hafta  Markanın Yasal Düzenlenmesi
4. Hafta  Marka Türleri
5. Hafta  Marka Yönetimi Tanımı, Önemi, Nasıl Gerçekleşir?
6. Hafta  Doğru Marka Konumlandırması, Marka Bölümü, Marka İmajı, Rakiplerin Analizi
7. Hafta  Müşteriyle Düzenli İlişki Kurma, Müşteri Değerlendirmesi, Marka Strateji Geliştirme
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Performans Ölçümü, Sürekli Yapılanma, durum Analizi
10. Hafta  Kurumsal Kimlik-Marka İlişkisi
11. Hafta  Destinasyon Markalaması
12. Hafta  Markaların Sembolik Gücü
13. Hafta  Turizm İşletmelerinin Markalaşması
14. Hafta  Uluslararası Marka Olmak
15. Hafta  Ülke Markası Oluşturma
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Kevin Lane, Keller, 2002, Strategic Brand Management, Printice Hall. David Aaker, 1998, Building Strong Brand, Free Press. Ries Al, Laura. (1998) Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev. Atakan Özdemir) Ankara: MediaCat Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
4
32
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Turizmde tüketici davranışı, pazarlama stratejileri ve pazarlama uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
2
Mesleki ve bilimsel etik değerleri kavrar. Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur.X
3
Çağdaş yönetim teorileri ve yönetim psikolojisi alanında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir.X
4
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.X
5
Sürdürülebilir turizm gelişim stratejilerini kavrar.X
6
Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. Bireyler arası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar.X
7
Turizm alanında analitik düşünme yeteneğine sahip olur. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.X
8
Turizmde yeni ürün geliştirme ve yenilik yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer.X
9
Turizm işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi hususunda bilgi sahibi olur.X
10
Turizm işletmelerinde stratejik yönetim ve kalite yönetimi konularında bilgi sahibi olur. Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür.X
11
Turizm sektöründe tüketici hakları konusunda bilgi sahibi olur.X
12
Turizm işletmelerinde kurumsallaşma ve yeniden yapılanma konularında detaylı bilgi sahibi olur.X
13
Turizmin sosyal, kültürel ve inanç boyutları hakkında bilgi sahibi olur. Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar.X
14
Girişimcilik ve yenilikçi örgüt kültürleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Turizm işletmelerinin kullanabilecekleri ulusal ve uluslararası yönetim sistemlerin hakkında detaylı bilgi sahibi olur.X
16
Turizm işletmeleriyle ilgili markalaşma bilgisine sahip olur.X
17
Uluslararası otel işletmeciliği hakkında bilgi sahibi olur ve otel işletmelerinin uluslararasılaşma yollarını kavrar.X
18
Turizm işletmelerinde finansal analiz, yatırım ve kaynak yönetimi yapabilecek şekilde bilgi sahibi olur.
19
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
20
Menü planlama ilkeleri doğrultusunda yiyecek içecek işletmeleri için çeşitli menüler geliştirir.