GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VERİ MADENCİLİĞİ/2790045
Dersin Adı: VERİ MADENCİLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Yeliz Yalçın
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yyeliz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yyeliz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Spss kullanarak anket verilerini değerlendirebilir ve istatistiksel analizler yapar
E-views kullanarak econometrik model kurar
Zaman serisi verilerini ireder ve öngörü yapar






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Ekonometri, istatistik ve zaman serisi Analizi
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Ekonometri, istatistik ve zaman serisi Analizi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar Değişken Ölçme ve Ölçme Düzeyleri
2. Hafta  Veri Ekonometride veri çeşitleri
3. Hafta  Veri Toplama Yöntemleri Veri Analizinde Adımlar ve Verinin Analize Hazırlanması
4. Hafta  Veri Analizinin Kullanımı-Tanımlayıcı Yöntemler Tanımlayıcı İstatistikler
5. Hafta  Parametrik ve parametrik olmayan testler K-Means Kümeleme Yöntemi
6. Hafta  Hiyerarşik Kümeleme Yöntemi Temel Bileşenler Yöntemi
7. Hafta  vize sınavı
8. Hafta  Veri Analizinin Kullanımı-Öngörü Yöntemler
9. Hafta  Regresyon
10. Hafta  Zaman Serisi
11. Hafta  Lojistik Regresyon
12. Hafta  Karar Ağaçları
13. Hafta  Genetik Algoritma
14. Hafta  Yapay Sinir Ağları
15. Hafta  Bayesian Sınıflama
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Tan Pang-Ning, Michael Steinbach, Vipin Kumar, Introduction to Data Mining: Addison Wesley, 2005. http://www-users.cs.umn.edu/~kumar/dmbook/index.ph
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
13
2
26
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
13
2
26
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
13
1
13
 Sunum
13
1
13
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
4
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.