GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI İSTATİSTİK/2790046
Dersin Adı: UYGULAMALI İSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Nezir Köse
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/nezir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nezir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İstatistiksel tahmin için teorik çerçevenin oluşturulması.
Hipotez testleri için teorik bilgilerin verilmesi







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ortak Dağılımlar
2. Hafta  Çok Değişkenli Dağılımlar
3. Hafta  İstatistiksel Çıkarım
4. Hafta  Örnekleme Dağılımı
5. Hafta  Tesadüfi Örnekleme
6. Hafta  Parametrelerin Nokta Tahmini
7. Hafta  Sapmasızlık, Tutarlılık Yeterlilik ve Etkinlik Özellikleri
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Büyük Örnek Dağılım Teorisi
10. Hafta  Etkin Tahmin-En Çok Olabilirlik
11. Hafta  Tutarlı Tahmin- Momentler Yöntemi
12. Hafta  Aralıklı Tahmin
13. Hafta  Hipotez Testleri
14. Hafta  Olabilirlik Oran, Wald Ve Lagrange Çarpanı Testleri
15. Hafta  Tek faktör varyans analizi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akdi, Yılmaz, Matematiksel İstatistik, Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 2005 2. Saraçoğlu, B. ve F. Çevik, Matematiksel İstatistik, Olasılık ve Önemli Dağılımlar, Teori Yayınları, 1989 3. Hogg, R. V. And A. T. Cragg, Introduction to Mathematical Statistics, Macmillan Pub. Comp., 1989
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
3
36
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
12
2
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.