GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GİRDİ ÇIKTI ANALİZİ (SEKTÖREL PLANLAMA)/2790043
Dersin Adı: GİRDİ ÇIKTI ANALİZİ (SEKTÖREL PLANLAMA)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Y. Doç. Dr. Ayşe EDİZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akazan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akazan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
input - output konusunda temel kavramları öğrenir. Sektörel analizler için alt yapı oluşturur.
Girdi – Çıktı Modellerinin genel yapısı ve bu modellerin ,ekonomik yapı içerisindeki yerini örnek problemlerle gösterir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İKTİSADİ PLANLAMA PLAN TÜRLERİ VE AMAÇLARI
2. Hafta  Bütüncül ve Kısmi Planlar (Kapsamına göre) Kısa-Orta-Uzun Dönemli Planlar (Süresine göre) Yuvarlanan Planlar:
3. Hafta  PLANLAMA MODELLERİ
4. Hafta  Sosyal Muhasebe Matrisi (SHM) Harrod- Domar Modeli
5. Hafta  İki – Açıklı Modeller: İki Kesimli Planlama Modeli:
6. Hafta  Girdi-Çıktı Modeli
7. Hafta  Girdi-çıktı modeline kadar olan gelişmeler İktisadi hesap sistemi
8. Hafta  Piyasalar ve iktisadi birimler arasındaki ilişki Milli gelir hesabı ve girdi-çıktı modeli
9. Hafta  Girdi-çıktı modelinin varsayımları Girdi çıktı tablosu
10. Hafta  Temel Girdi-Çıktı Modelinin Miktar Çözümü Endüstriyel Bağınlaşma
11. Hafta  Doğrudan İleri ve Geri Bağlantı Etkileri Toplam Bağlantı Etkileri
12. Hafta  İleri ve Geri Bağlantı Endeksleri Bağlantı etkilerinin dağılımı
13. Hafta  Kilit sektör
14. Hafta  Ara mal kullanımındaki etkenlik Üretim tekniklerinin benzerliği
15. Hafta  Faktör Donanımı Teorisi
16. Hafta  Leontief Paradoksu Leontief’in Faktör Donanımı Hesaplaması
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Korum Uğur, (1963), “İnput –Output Analizi ”, SBF yayını,Ankara 2.Şatıroğlu K (1981) “Planlama ve Programlama Teknikleri“ SBF yayını, Ankara 3.Aydoğuş Osman (1990) “Girdi- Çıktı ModellerineGiriş Teori ve Uygulama“ Ders notları, Ankara
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
30
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
6
96
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
18
5
90
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X