GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARAR MODELLERİ VE OYUN KURAMI/2790004
Dersin Adı: KARAR MODELLERİ VE OYUN KURAMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Sibel ATAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sduman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sduman@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karmaşık kararlar için ölçüt ve amaç belirleyebilme, karar verme mekanizması ve alternatiflerini belirler.
Analiz sonuçlarını gerçek sistemle ilişkilendirebilir.
Oyun kuramını strateji geliştirmek amacıyla kullanabilir.
Oyun kuramı ve strateji oyunlarının gerçek hayattaki birçok etkileşimi modellemede nasıl kullanılabileceğini anlatabilir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Oyun kuramına giriş, Temel tanımlar ve kavramlar,
2. Hafta  İki Kişilik Sıfır Toplamlı Oyunlar
3. Hafta  Karışık stratejiler, Mimimaks teoremi
4. Hafta  Denge Statejileri, n x m oyunların çözümü
5. Hafta  İki Kişilik Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunlar
6. Hafta   Baskın strateji, NASH dengesi
7. Hafta  İşbirliği ve eşgüdüm Tam bilgide durağan oyunlar
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Eksik bilgide durağan oyunlar
10. Hafta  Tekrarlanan oyunlar
11. Hafta  İktisadi uygulamalar
12. Hafta  Denge stratejileri, Çözüm yöntemleri
13. Hafta  Bireysel olmayan oyun
14. Hafta  N-kişilik Oyunlar
15. Hafta  Stabil kümeler, Bireysel oyunlar, Shapley değeri Market Oyunlar ve Oligopoli, M-N market oyunlar.
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AHMET, ÖZTÜRK, “Yöneylem Araştırması”, Ekin Kitabevi Yayınları, Şubat 2009, Bursa. 2. İBRAHİM, DOĞAN, “Yöneylem Araştırması Teknikleri ve İşletme Uygulamaları” Bilim Teknik Yayınevi, 1995, İstanbul. 3. AYDIN ULUCAN “Yöneylem Araştırması - İşletmecilik Uygulamalı Bilgisayar Destekli Modelleme” Siyasal Kitapevi, Eylül 2007, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
20
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
20
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X