GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI I/1790001
Dersin Adı: UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat ATAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel yöneylem araştırması kavramlarını öğrenir, Doğrusal programlamanın özel modellerini öğrenir.
İstatistiksel ve matematiksel kavram ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
Analitik düşünce yapısına sahip olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ulaştırma Modeli Ulaştırma Modelinin Tanımı Ulaştırma Modelinin Matematiksel Formülasyonunun Oluşturulması
2. Hafta  Ulaştırma Probleminin Çözüm Yöntemleri Kuzey – Batı Köşe Yöntemi En Ucuz Maliyet Yöntemi VAM (Ceza Maliyeti) Yöntemi
3. Hafta  Modi Testi
4. Hafta  Ulaştırma Problemlerinin Çözümünde Karşılaşılan Özel Durumlar Toplam Talebin Toplam Kapasiteden Büyük Olması Durumu Toplam Talebin Toplam Kapasitede
5. Hafta  Ulaştırma Modellerinde Bozulma (Dejenerasyon) Durumu ve Çözümü Ulaştırma Problemleri İle İlgili Örnekler
6. Hafta  Atama Modeli Atama Modelinin Tanımı Atama Modelinin Matematiksel Formülasyonunun Oluşturulması
7. Hafta  Atama Problemi Çözüm Yöntemleri Sayımla Çözüm Yöntemi Direkt Çözüm Yöntemi En az Çizgi Yöntemi Atama Problemi İle İlgili Örnekler
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Dinamik Programlama Dinamik Programlamanın Tanımı, Önemi ve Varsayımları Dinamik Programlamada İleriye Doğru Hesaplama Yöntemi Dinamik Programlam
10. Hafta  Doğrusal Programlama Probleminin Dinamik Programlama İle Çözümü
11. Hafta  Kuyruk Kuramı Basit Bir Model Kuyruğun Özellikleri Müşteri Kaynağı Geliş (Varış) Düzeni Bekleme Alanı Seçim Süreçleri (Kuyruk Disiplini) Servis
12. Hafta  Kuyruk Sistemlerinin Analizi Betimsel ve Rastsal Modeller Betimsel Kuyruk Modeli Olasılıklı Kuyruk Modeli
13. Hafta  Kuyruk Yapıları Tek Kanallı Kuyruklar Çok Kanallı Kuyruklar Çok Kanallı Kuyruklarda Paralellik Çok Kanallı Kuyruklarda Ardışıklık Kuyrukları Etki
14. Hafta  PERT / CPM Proje Programlaması PERT / CPM İle Proje Programlamaya Giriş Proje Programlama Şebeke Diyagramı Kritik Yol Hesapları Zaman Diyagramı
15. Hafta  WINQSB Paket Programının Tanıtımı Değişkenlerin Tanımlanması Menülerin Kullanımı
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. AHMET, ÖZTÜRK, “Yöneylem Araştırması”, Ekin Kitabevi Yayınları, 1997, Bursa. 2. Ş. ALP BARAY, ŞAKİR ESNAF, “Yöneylem Araştırması
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
5
40
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X