GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI II/2790001
Dersin Adı: UYGULAMALI YÖNEYLEM ARAŞTIRMALARI II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Murat ATAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/atan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  atan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiksel programlama modellerini kavrar, optimizasyon teknikleri ile çözümleme yapabilme yeteneği kazanır.
İstatistiksel ve matematiksel kavram ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur.
Analitik düşünce yapısına sahip olur.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Envanter Modelleri ve Sistemleri Envanter Probleminin Tanimi Deterministik Envanter Modelleri Temel Ekonomik Sipariş Miktari Modeli (Tedarik Modeli
2. Hafta  Stokastik Envanter Modelleri P ve Q Sistemlerinin Deterministik Envanter Problemlerine Uygulanması Sabit Tedarik Süresi ve Değişen istem (Talep) ile
3. Hafta  Tek Siparişli Model Parti Büyüklüğü Envanter Yöntemi ABC Envanter Sınıflama Sistemi
4. Hafta  Malzeme ihtiyaç Planlaması ve Tam Zamanında Üretim Yönetimi Maliyet Azaltımı için Envanter Kontrolü Envanter Kontrol Sisteminin Yararları ve Sakınca
5. Hafta  Envanter Modelleri ile ilgili Örnekler
6. Hafta  Simülasyon Simülasyon Problemleri ve Modelleri
7. Hafta  Talep Problemi Simülasyon Örneği Amaç Fonksiyonun Hesaplanması için Simülasyon Örneği Talep ve Tedarik Süresi Dağılımı Verilen Stok Problemi Simülas
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Dağılımlar Normal Dağılımm Üssel Dağılım
10. Hafta  Poisson Dağılım Diğer Dağılımlar
11. Hafta  Değişkenler Arası Bağımlılık Tesadüfi (Rastgele) Sayı Üretimi
12. Hafta  Örnek Hacmi Kestirimleri Ortalama ile Deneme Sayısının Bulunması Standart Sapma ile Deneme Sayısının Bulunması
13. Hafta  Veri Zarflama Analizi Temel Kavramlar Kesirli Programlama Modeli Doğrusal Programlama Modeli
14. Hafta  CCR Modelleri Girdiye Yönelik CCR Modelleri Çıktıya Yönelik CCR Modelleri
15. Hafta  BCC Modelleri Girdiye Yönelik BCC Modelleri Çıktıya Yönelik BCC Modelleri Referans Kümesi Örnek Problemler ve Çözümleri
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.ALPTEKİN, ESİN, “Yöneylem Araştırmasında Yararlanılan Karar Yöntemleri”, Gazi Üniversitesi Yayını, 1988, Ankara. 2.AHMET, ÖZTÜRK, ̶
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
4
32
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
8
2
16
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yöneylem Araştırması alanlarında teorik ve uygulama açısından mesleki uzmanlık ve beceriye sahip olma.X
2
Yöneylem Araştırması ile ilgili terimleri ve temel teorileri kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
3
Yöneylem Araştırması alanında toplumsal bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket edebilme, kazandığı bilgi ve becerileri sorumluluk ilkelerine uygun olarak sosyal ve çalışma hayatında uygulayabilme.X
4
Kamu Kurum ve Kuruluşları, Özel Sektör ve Sivil Toplum Kuruluşlarında ki Araştırma-Geliştirme bölümlerinde çalışma ve planlama uzman yardımcısı olmak için mesleki yetkinlik kazanma.X
5
İşletme, Finans, Endüstri Mühendisliği, Matematik ve İktisat gibi diğer disiplinlerle ilgili bilgi sahibi olma.X
6
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilere dayanarak karşılaştığı güncel soruna ilişkin uygun matematiksel programlama yöntemlerini seçme, kullanma ve değerlendirme becerisine sahip olma.X
7
Disiplinler arası ve disiplin içi çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerine sahip olma.X
8
Kurum ve kuruluşların projelerini planlama, yönetme ve alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisine sahip olma.X
9
Analitik düşünme, araştırma yapabilme ve bir araştırmacı olarak sorunlara bilimsel çözümler getirebilecek niteliklere sahip olma.X
10
Temel düzeyde yöneylem araştırması paket programlarını kullanabilme ve iş hayatında bilişim teknolojileri ile ilgili konularda beceri sahibi olma.X