GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL NORMLAR, SOSYAL ETKİ VE KİMLİK/2780047
Dersin Adı: SOSYAL NORMLAR, SOSYAL ETKİ VE KİMLİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Bülent Bayat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bbayat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toplumsallaşma sürecinde toplum birey ilişkileri hakkında temel bilgilere sahip olma
Kültür-Birey ilişkileri ve kimlikler hakkında bilgiye sahip olma
Kişilik oluşumu süreçleri kültür ilişkileri hakkında temel bilgilere sahip olma






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Toplumsallaşma; işlevleri ve süreçleri
2. Hafta  Toplumsal yaşam biçimi ve kültür
3. Hafta  Kişilik ve kişilik kuramları; Psikoanalitik kuram (S. Freud)
4. Hafta  Kişilik ve kişilik kuramları; Analitik kuram (C. G. Jung)
5. Hafta  Kişilik ve kişilik kuramları; Bireysel psikoloji (A. Adler)
6. Hafta  Kişilik ve kişilik kuramları; Diğer bazı kuramlar (E. Fromm, C. Rogers)
7. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar; Giriş
8. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar;Kültür-Kişilik yaklaşımına karşıt görüş
9. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar; Psikolojik indirgeme yaklaşımı
10. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar; Kişilik kültürdür görüşü
11. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar; Kişilik ara değişkendir görüşü
12. Hafta  Kültür kişilik ilişkileri ve ilgili kuramlar; İki sistem yaklaşımı
13. Hafta  Sosyal etki ve sosyalleşme; üç etki araştırması
14. Hafta  Sosyal etki ve sosyalleşme;Muzaffer Sherrif, Solomon Asch and Stanley Milgram
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mevcut yazılı ve basılı sosyal psikoloji kitapları, makaleler ve internet kaynakları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
70
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.X
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X