GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOSYAL HUKUK/2780046
Dersin Adı: SOSYAL HUKUK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Aydın BAŞBUĞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/abasbug
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  abasbug@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanayi devrimi ve Sanayi Devriminde çalışma koşulları hakkında detaylı bilgi sahibi olunur.
Hukuk devleti hakkında detaylı bilgi sahibi olunur.
sosyal devlet hakkında detaylı bilgi sahibi olunur.
Sosyal adalet kavramı hakkında detaylı bilgi sahibi olunur.
Türkiye'de sosyal devlet ve sosyal hukuk hakkında detaylı bilgi sahibi olunur.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanayi devrimini ortaya çıkaran tarihsel ve sosyal şartlar
2. Hafta  Sanayi devriminde çalışma koşulları
3. Hafta  hukuk devleti kavramı ve buna karşı ortaya çıkan kurucu teoriler
4. Hafta  Sosyalist işçi hareketleri ve sosyal devlete geçişteki önemi
5. Hafta  sosyal devlet kavramı I
6. Hafta  sosyal devlet kavramı II
7. Hafta  sosyal adalet kavramı
8. Hafta  vize
9. Hafta  sosyal adaletin özellikleri
10. Hafta  sosyal devletin fonksiyonları
11. Hafta  sosyal hukuk kavramı ve özellikleri
12. Hafta  sosyal sigorta sistemi
13. Hafta  sosyal devlet ve sosyal hukuka yönelik eleştiriler
14. Hafta  Türkiye'de sosyal devlet ve sosyal hukuk
15. Hafta  sosyal devletin geleceği
16. Hafta  proje sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖNERİLEN Aydın BAŞBUĞ: Sosyal Hukuk, Ankara, 2010. Aydın BAŞBUĞ:İş ve Maneviyat, Ankara, 2012. Aydın BAŞBUĞ: İş ve Hukuk, Ankara, 2013. Nuri ÇELİK: İş Hukuku, Ankara, 2013. Hamdi MOLLAMAHMUTOĞLU:İş Hukuku, Ankara, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  mevcut staj programı bulunmamaktadır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
15
1
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
15
1
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
15
1
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
2
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.X
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.X
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X