GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
REFAH SİSTEMLERİ VE SOSYAL POLİTİKA/1780046
Dersin Adı: REFAH SİSTEMLERİ VE SOSYAL POLİTİKA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozaydin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ozaydin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tarihsel gelişim seyri içinde refah devleti kavramının incelenmesi.
Refah rejimi sınıflandırmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Refah sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Türkiye'nin refah rejimi analizini yapmak.
Sosyal politika uygulamaları ile refah sistemleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilme becerisine sahip olmak.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal politika kavramı
2. Hafta  Refah Devleti Kavramı
3. Hafta  Refah devletinin üstlendiği temel sosyal görevler
4. Hafta  Refah devletlerinin sınıflandırılması
5. Hafta  Refah devletlerinin sınıflandırılması
6. Hafta  Refah Devletinin tarihsel gelişimi
7. Hafta  Küreselleşme sürecinde refah devleti
8. Hafta  Küreselleşme sonrası refah devletinin bunalımı ve sosyal politika
9. Hafta  Sosyal refah sağlayıcı kurumlar
10. Hafta  Kar gütmeyen kuruluşlar
11. Hafta  Kar gütmeyen kuruluşların tarihsel gelişimi
12. Hafta  Kar gütmeyen kuruluşların sosyal refah sağlanmasındaki katkılarına ilişkin eleştiriler
13. Hafta  Kar gütmeyen kuruluşlar ve ülke uygulamaları
14. Hafta  Türkiye'de kar gütmeyen kuruluşlar
15. Hafta  Refah devletinin geleceği
16. Hafta  Refah devleti- sosyal politika ilişkisinin geleceği
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Çalışma ve Refah. Dr. Banu METİN - Dr. Mehmet M.ÖZAYDIN, Gazi Kitabevi, Ankara, 2014. 2- Süleyman ÖZDEMİR, Küreselleşme sürecinde refah devleti, İstanbul, 2007.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Mevcut staj programı yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
15
1
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X