GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOPLUMSAL ŞİDDET VE SUÇ/2780044
Dersin Adı: TOPLUMSAL ŞİDDET VE SUÇ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Suna Başak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/subasak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  subasak@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sosyo-kültürel yapının bireylerin yaşamının şekillenmesi ve yaygın güvenlik sorununun meydana çıkması üzerindeki etkilerini izah eder.
Sosyo-kültürel yapıda yer alan sorunların tespiti ve çözümünde bilimsel ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
Sosyo-Kültürel Olguları Hem Psikoloji hem de Sosyoloji odaklı analiz edebilir.
Sosyal normlar ve değerler üzerine eleştirel düşünce geliştirir.
Araştırma etiğinin özelliklerini kavrar.
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyo-kültürel yapı analizlerinde farklı paradigmalar
2. Hafta  Pozitivist, Yorumcu ve Eleştirel Sosyal Bilim Yaklaşımı
3. Hafta  Feminist ve Postmodern Araştırma
4. Hafta  Suç ve Sapkınlığın Açıklamasında Sosyoloji Kuramları
5. Hafta  İşlevselci Kuramlar
6. Hafta  Etkileşimci Kuramlar
7. Hafta  Çatışma Kuramları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Kontrol Kuramı
10. Hafta  Toplumsal Cinsiyet ve Suç
11. Hafta  Gençlik ve Suç
12. Hafta  Beyaz Yakalı Suçları
13. Hafta  Örgütlü Suç
14. Hafta  Siber Suç
15. Hafta  Suç, Sapkınlık ve Toplumsal Düzen
16. Hafta  Dünya ve Türkiye'de Suç İstatikleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1-Tülin İçli, Türkiye'de Suçlular: Sosyo-kültürel ve Ekonomik Özellikleri, Ankara: Bizim büro Basımevi, (1992). 2-Tülin İçli, Kriminoloji, Ankara: Bizim büro Basımevi, (2001). 3-Anthony Giddens, Sosyoloji, Ankara: Kırmızı Yay., (2008.) 4-John Macionis, Sosyoloji, Ankara, Nobel Yayıncılık,(2012).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
15
3
45
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.X
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanma
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.