GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EKONOMİK DEĞİŞİMLERİN TOPLUMSAL YAŞAMA ETKİSİ/1780045
Dersin Adı: EKONOMİK DEĞİŞİMLERİN TOPLUMSAL YAŞAMA ETKİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Dr. Belma Tokuroğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/belmat
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  belmat@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sayısal ve ekonomik göstergeleri yorumlar
Ülkelerin toplumsal ve kültürel farklılıklarının dikkate alınmasını öğrenir
Sosyal sermaye ve kültüre sermayeye kavramları hakkında bilgi sahibi olur
Sürdürülebilir kalkınma ve sosyal politikalar hakkında bilgi sahibi olur
Toplumların geleceğine ilişkin belli bir kavrayış sahibi olur




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar
2. Hafta  Sanayi Devriminin Neden ve Sonuçları
3. Hafta  Tüketim, Kapitalizm, Aydınlanma
4. Hafta  Modernizm ve Postmodernizm
5. Hafta  Ekonomik Göstergelerin Toplumsal, Siyasal ve Kültürel Anlamı
6. Hafta  Sürdürülebilir Kalkınma ve Sosyal Politikalar
7. Hafta  Sosyal Sermaye, Kültürel Sermaye
8. Hafta  Tarih ve Din
9. Hafta  Refah Devletinin Krizi: Yoksullukla Mücadele
10. Hafta  Yeni Dünya Düzeni ve Uluslararası Antlaşmalar
11. Hafta  Emperyalizm:Yeni Sömürgecilik
12. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Tartışılması
13. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Tartışılması
14. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Tartışılması
15. Hafta  Öğrenci Makalelerinin Tartışılması
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fernand Braudel, Maddi Uygarlık, Ekonomi ve Kapitalizm; Necmi Erdoğan, Yoksulluk Halleri; Marshall Bauman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
5
75
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
4
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.X
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.X
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X