GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEZ DÖNEMİ/1780999
Dersin Adı: TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Prof. Dr. Eyüp BEDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ebedir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ebedir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tez çalışması için kullanacağı alana ve alanla ilgili kısıtlamaları tanır ve alanı etkin ve güvenli bir şekilde kullanır
Tez çalışması için kullanılacak ekipmanların çalışma prensibini kavrar
Tez çalışması için yararlanacağı ekipmanları kullanabilir
Tez çalışması süresince elde edilecek bulguları, analiz edebilir, yazılı ve sözlü yorumlayabilir





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seminer
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
2. Hafta   Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
3. Hafta   Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
4. Hafta   Çalışmanın tasarımı
5. Hafta   Çalışmanın tasarımı
6. Hafta   Çalışmanın tasarımı
7. Hafta   Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
8. Hafta   Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
9. Hafta   Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
10. Hafta   Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
11. Hafta   Çalışmada kullanılacak program
12. Hafta   Çalışmada kullanılacak program
13. Hafta   Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
14. Hafta   Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorumlanması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık, Rovena Murray
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
100
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
14
15
210
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
15
210
 Materyal tasarlama, uygulama
14
15
210
 Rapor hazırlama
14
15
210
 Sunu hazırlama
12
15
180
 Sunum
12
15
180
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
14
15
210
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
1494
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
59.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.X
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.X
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X