GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜNCEL SOSYAL POLİTİKA PROBLEMLERİ/2780005
Dersin Adı: GÜNCEL SOSYAL POLİTİKA PROBLEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Eyüp BEDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ebedir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ebedir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
sosyal politika ve refah devleti kavramları öğrenilir.
İşgücü piyasasında ve kamu politikasında sosyal politikanın yeri öğrenilir
Aktüel sosyal sorunlar ve çözüm öneriler öğrenilir
Dezavantajlı gruplara ilişkin sosyal politikalar öğrenilir
Sosyal politikanın geleceğine yönelik yeni yaklaşımlar öğrenilir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sosyal Politika Kavramı
2. Hafta  Refah Devletinin yükselişi ve düşüşü
3. Hafta  Kamu politikasında sosyal politika
4. Hafta  İşgücü piyasasına yönelik sosyal politikalar
5. Hafta  Çalışma hayatında sosyal politikanın önemi
6. Hafta  Türkiye'de sosyal politika
7. Hafta  Avrupa Birliğinde sosyal politika uygulamaları
8. Hafta  Sınav Haftası
9. Hafta  Küreselleşme ve sosyal politika ilişkisi
10. Hafta  Dezavantajlı gruplar ve sosyal politika
11. Hafta  Engellilere Yönelik Sosyal Politika
12. Hafta  Kadınlara Yönelik Sosyal Politika
13. Hafta  Yaşlılara Yönelik Sosyal Politika
14. Hafta  Hükümet politikaları ve sosyal politika
15. Hafta  Sosyal yardım, sosyal hizmet ve sosyal politika
16. Hafta  Ülkelere göre sosyal politika uygulamları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Süleyman Özdemir, (2007), Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, Genişletilmiş 2. baskı, İstanbul, İTO Yayınları, 481. Erdinç Yazıcı, Osmanlıdan Günümüze Türk İşçi Hareketi, A kitap, Ankara, 2015. Erdinç Yazıcı, Sendikal Hareket Yeni Misyon Arayışları, A Kitap, Ankara, 2015. Erdinç Yazıcı, Dönüşen İş Kültürü, A Kitap, Ankara, 2015.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
15
1
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
15
1
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
15
2
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
15
2
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji, sosyal politika, politik iktisat, toplumsal yapı analizi, toplumsal değişme konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olmakX
2
Toplumsal statü, toplumsal rol, toplumsal kimlik ve toplumsal değer kavramını öğrenerek, bu kavramları toplumsal yapı içerisinde somutlaştırabilme yeteneği kazanma.X
3
Sosyal dışlanmayla mücadele konusunda sosyal çalışmanın önemini kavrayabilme.X
4
Sosyal rehabilitasyona yönelik etkin politika önerileri geliştirebilme.X
5
Bireyin davranışlarını belirleyen bir unsur olarak toplumsal normları kavrayabilme.X
6
Siyaset kurumunun toplumsal aktörlerle ilişkisini ve ilişkinin sonuçlarını değerlendirebilme.X
7
Hukuksal ilişkide tarafların sosyal eşitsizliğinin nasıl giderileceğini öğrenebilme.X
8
Toplumsal tabakalaşma kavramını tanımlama ve toplumsal tabakalaşma sistemlerini kavrayabilme.X
9
Dezavantajlı gruplara yönelik uygulanabilecek politikaları üretebilme.X
10
Türk ve Batı girişimcilik zihiyetlerinin mukayeseli analizini yapabilme.X
11
Sosyolojik boyutlarıyla sosyal çalışma uygulamalarını, sosyal politika sorunlarının çözümünde etkin kullanabilme becerisini kazanmaX
12
Din, kültür, ekonomi gibi temel kavramlar çerçevesinde toplumsal yaşam açıklanarak, özellikle suç ve şiddet gibi olumsuz olguları analiz edebilme.X
13
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X