GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YOKSULLUKLA MÜCADELEDE YENİ YAKLAŞIMLAR/2770015
Dersin Adı: YOKSULLUKLA MÜCADELEDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Eyüp BEDİR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ebedir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ebedir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yoksulluğun boyutlarını ve etkilerini analiz edebilme
Dünyada ve Türkiye'de yoksulluğun boyutlarını ve nedenlerini sorgulayarak karşılaştırabilme
Yoksullukla mücadelede uygulanan yeni yaklaşımları ve politikaları analiz edebilme






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Yoksullukla ilgili kavramsal çerçeve
2. Hafta   İktisat teorilerinde yoksulluk
3. Hafta   Küreselleşme ve yoksulluk
4. Hafta  Refah devleti ve yoksulluk
5. Hafta  Dünyada yoksulluğun boyutları
6. Hafta  Türkiye'de yoksulluğun boyutları
7. Hafta  Dünyada yoksulluğun nedenleri
8. Hafta  Türkiye'de yoksulluğun nedenleri
9. Hafta  Yoksullukla mücadele
10. Hafta  Yoksullukla mücadelede ekonomi politikaları
11. Hafta  Yoksullukla mücadelede sosyal politikalar
12. Hafta  Yoksullukla mücadelede mikro kredi
13. Hafta  Yoksullukla mücadelede asgari gelir desteği
14. Hafta  Yoksullukla mücadelede dünyadan uygulama örnekleri
15. Hafta  Yoksullukla mücadelede yeni yaklaşımlar I
16. Hafta  Yoksullukla mücadelede yeni yaklaşımlar II
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Fikret Şenses, Küreselleşmenin Öteki Yüzü Yoksulluk, 2006. Banu Metin, Türkiye'de 2000 Sonrası Dönemde Uygulanan Ekonomik ve Sosyal Politikalar Temelinde Yoksulluk Sorunu "Ankara'da Uygulamaları Bir Araştırma", 2013. Kalkınma Planı, 8. BeşYıllık Kalkınma Planı Gelir Dağılımı ve Yoksullukla Mücadele Özel İhtisas Raporu Yusuf Alper, Aysen Tokol, Sosyal Politika,2011. Meryem Koray, Sosyal Politika, 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
3
21
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
5
3
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika literatürüne ilişkin temel kavramsal çerçeve hakkında geniş bilgiler kazandırır.X
2
Sosyal politika disiplininin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler kazandırır.X
3
İş Hukuku’nun ortaya çıkış nedenleri ve uygulama alanlarında detaylı bilgiler sağlar.X
4
Sosyal politika disiplininin ulusal ve uluslararası araçlarının uygulamalarının uzmanlık düzeyinde yorumlanabilmesini sağlar.X
5
İşgücü piyasalarının işleyişi hakkında uzmanlık düzeyinde analiz yapabilme becerisi kazanma.X
6
Refah kavramı ve sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler edinerek çalışma ve refah arasındaki ilişkiyi kavrar.X
7
Çalışma kavramının sosyolojik boyutunu oluşturan çalışma sosyolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme becerisi kazandırır.X
8
Çalışma kavramının psikolojik boyutunu oluşturan çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme becerisi kazandırır.X
9
Günümüz sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazandırır.X
10
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X