GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EĞİTİM POLİTİKALARI VE SOSYAL POLİTİKA/1770004
Dersin Adı: EĞİTİM POLİTİKALARI VE SOSYAL POLİTİKA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Yücel UYANIK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/yuyanik
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yuyanik@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eğitimin sosyal politika açısından önemi hakkında bilgi sahibi olur.
Eğitimin işgücü piyasaları açısından önemi hakkında bilgi sahibi olur.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavramsal geri plan
2. Hafta  Eğitim ve eğitim politikalarında gelişmeler
3. Hafta  EĞİTİM VE EĞİTİM POLİTİKALARINDA GELİŞMELER
4. Hafta  Sosyal politika, sosyal politika alanında yeni yönelimler
5. Hafta  Sosyo-demografik ve sosyo-ekonomik yapılar üzerindeki etkisi açısından eğitim
6. Hafta  Dezavantajlı gruplar ve eğitim
7. Hafta  Eğitimin sosyal içermeye yönelik katkıları
8. Hafta  Türkiye'de eğitim politikaları
9. Hafta   Fırsat eşitliği açısından eğitimin önemi
10. Hafta  Küreselleşmenin eğitim politikalarına etkileri
11. Hafta  Teknolojik gelişmelerin eğitim politikalarına etkileri
12. Hafta  Teknolojik gelişmelerin işgücünün vasıfı üzerine etkileri
13. Hafta  Eğitim ve istihdam ilişkisi
14. Hafta  Eğitimin gelir dağılımı üzerindeki etkileri
15. Hafta  İşbaşında eğitimin önemi
16. Hafta  Hayatboyu öğretim
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Yrd. Doç. Dr. Oğuz Karadeniz , Serap Durusoy , Yrd. Doç. Dr. Seyit Köse, Türkiye'de Eğitim ve Beşeri Sermaye, GAZİ KİTABEVİ, Ankara; Ergin Bulut , Michael A. Peters, Bilişsel Kapitalizm! Eğitim ve Dijital Emek, Notabene Yayınları, İstanbul, 2014.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
3
45
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
15
1
15
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
20
20
 Sunum
1
30
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyal politika literatürüne ilişkin temel kavramsal çerçeve hakkında geniş bilgiler kazandırır.X
2
Sosyal politika disiplininin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında detaylı bilgiler kazandırır.X
3
İş Hukuku’nun ortaya çıkış nedenleri ve uygulama alanlarında detaylı bilgiler sağlar.X
4
Sosyal politika disiplininin ulusal ve uluslararası araçlarının uygulamalarının uzmanlık düzeyinde yorumlanabilmesini sağlar.X
5
İşgücü piyasalarının işleyişi hakkında uzmanlık düzeyinde analiz yapabilme becerisi kazanma.X
6
Refah kavramı ve sınıflandırmasına ilişkin temel bilgiler edinerek çalışma ve refah arasındaki ilişkiyi kavrar.X
7
Çalışma kavramının sosyolojik boyutunu oluşturan çalışma sosyolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme becerisi kazandırır.X
8
Çalışma kavramının psikolojik boyutunu oluşturan çalışma psikolojisi alanında kuramsal bilgi ve uygulamaları kullanabilme becerisi kazandırır.X
9
Günümüz sosyal politika problemleri ve bu problemlerin çözümüne ilişkin derinlemesine analiz yapabilme becerisi kazandırır.X
10
Türkçe’nin yazılı ve sözlü kurallarına hakim olma ve yabancı dilbilgisini üst düzeyde kullanabilme.X