GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HİZMET YÖNETİMİ/2750043
Dersin Adı: HİZMET YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Aykut EKİYOR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aykutekiyor
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aykutekiyor@gazi.edu.tr,aykutekiyor1974@yahoo.com,aykutekiyor@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hizmetin ve hizmet işletmemlerinin özelliklerini belirlemek
İlişki pazarlamasının açıklanması
Hizmet kalitesinin ölçülme şekillerinin açıklanması
Hizmet işletmelerinde performans değerlendirme şekillerinin açıklanması
İşletme kapasitesinin ölçülmesi
Internet üzerinden hizmet işletmeciliğinin özelliklerinin açıklanması
Hizmet işletmelerinin gelecekteki konumunun belirlenmesi


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Üretim yönetimi dersi ilişkilidir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Hizmetin ve hizmet işletmelerinin temel özellikleri
2. Hafta  Hizmet ekonomisine ilişkin genel bilgiler
3. Hafta  Hizmet işletmeleri için rekabet stratejileri
4. Hafta  İlişki pazarlaması
5. Hafta  Hizmet kalitesinin ölçülmesi
6. Hafta  Hizmet işletmelerinde performans değerlendirme şekilleri
7. Hafta  İşletme kapasitesinin ölçülmesi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  İşletme kapasitesinin ölçülmesi
10. Hafta  Internet üzerinden hizmet işletmeciliği
11. Hafta  Internet üzerinden hizmet işletmeciliği
12. Hafta  Internet üzerinden hizmet işletmeciliği
13. Hafta  Gelecekteki hizmet işletmelerinin özellikleri
14. Hafta  Gelecekteki hizmet işletmelerinin özellikleri
15. Hafta  Gelecekteki hizmet işletmelerinin özellikleri
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Service Management: Operations, Strategy, Information Technology (2007),6th Revised Edition, James A. Fitzsimmons, Mona J. Fitzsimmons, Irwin/McGraw-H
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
15
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
1
16
 Materyal tasarlama, uygulama
16
1
16
 Rapor hazırlama
16
1
16
 Sunu hazırlama
16
2
32
 Sunum
8
1
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
16
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin üretim ve işlemler yönetimi, üretim sistem tasarımı, üretim planlama ve denetimi, üretim yönetiminde güncel konular, proje yönetimi, toplam kalite yönetimi, sayısal teknikler, tedarik zincir yönetimi, tahmin yöntemleri, hizmet yönetimi, araştırma teknikleri, pazarlama stratejileri ve finansal yönetim alanlarında gerekli ileri düzey bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilmeX
2
İşletmelerin üretim ve işlemler departmanlarında çalışan personelin üretim işlemler yöntemlerine hakim olması, üretim sistem tasarımını oluşturabilecek yeterli bilgi ve tecrübeye kavuşmasıX
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlayabilmeX
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme, pazarlama departmanında çalışanların gerekli stratejik hedefleri ortaya koyarak, geleceğe dönük faaliyetlerini planlayabilmeleriX
5
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
6
İşletmelerin günümüz kalite standartlarında üretim yapabilmeleri amacıyla gerekli olan toplam kalite yönetimi çalışmalarını ve yöntemlerini belirleyebilme ve takım çalışmaları yoluyla gerekli bilginin üretime aktarılmasıX
7
Üretim işlemler yöneticilerinin üretim faaliyetlerinde optimizasyonu sağlayabilmeleri amacıyla gerekli olan sayısal teknik ve teknolojilerinin belirlenerek, gerekli olan optimizasyon tercihlerinin yapılmasıX
8
İşletmelerin tedarikçileri ile olan ilişkilerinde yönetim bilgi sistemlerini etkin kullanmalarının sağlanması, karar mekanizmalarında bu yöntemlerden yararlanılmasıX
9
Hizmet işletmelerinin faaliyetlerini daha etkin gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan üretim ve işlemler yönetimi stratejilerinin planlanması, uygulanması ve denetlenmesiX
10
İşletmelerin belirli bir dönemde meydana gelen faaliyetlerinden ortaya çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin analiz edilebilmesiX
11
İşletmelerin geleceğe yönelik olarak faaliyetlerini planlayabilmeleri amacıyla ihtiyaç duydukları tahmin yöntemleri ve bu tahmin yöntemlerinin uygulanabilirliği açısından gerekli olan bilginin etkin kullanılabilmesiX
12
Üretim ve işlemler yönetimi ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik etme becerisine sahip olma ve çalışanlara bilgi ve tecrübeyi aktarabilmeX
13
İşletme faaliyetlerinin takım çalışması yoluyla yerine getirilmesine yönelik gerekli adımları atsbilmeX
14
Proje yönetim tekniklerinin eksiksiz uygulanmasının sağlanması ve proje yönetimi açısından gerekli olan finansal, teknik ve diğer kaynakların yorumlanarak rapor haline getirilebilmesi.X