GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PAZARLAMA STRATEJİSİ/1750043
Dersin Adı: PAZARLAMA STRATEJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.M.Mithat ÜNER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~mithatuner/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mithatuner@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pazarlama araştırması, hizmet pazarlaması, endüstriyel pazarlama, uluslararası pazarlama, doğrudan pazarlama kavramlarını öğrenir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pazarlama kavramı ve tanımı
2. Hafta  Mal kavramı
3. Hafta  Hizmet Kavramı
4. Hafta  İşletme-müşteri döngüsü
5. Hafta  Çevre analizi
6. Hafta  SWOT analizi
7. Hafta  Misyon-amaç-hedefler
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Rekabet üstünlüğü
10. Hafta  Pazarlama stratejisinin geliştirilmesi
11. Hafta  Ürün stratejisi
12. Hafta  Fiyat stratejisi
13. Hafta  Dağıtım stratejisi
14. Hafta  Dağıtım stratejisi
15. Hafta  Tutundurma stratejisi
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Principles of Marketing; Philip Kotler, Gary Armstrong, 2006 Marketing Strategy; Orville C Walker, John Mullins, Jr., Harper W Boyd, 2005 Marketing
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
6
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
6
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
5
25
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletmenin üretim ve işlemler yönetimi, üretim sistem tasarımı, üretim planlama ve denetimi, üretim yönetiminde güncel konular, proje yönetimi, toplam kalite yönetimi, sayısal teknikler, tedarik zincir yönetimi, tahmin yöntemleri, hizmet yönetimi, araştırma teknikleri, pazarlama stratejileri ve finansal yönetim alanlarında gerekli ileri düzey bilgilere sahip olma, eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilmeX
2
İşletmelerin üretim ve işlemler departmanlarında çalışan personelin üretim işlemler yöntemlerine hakim olması, üretim sistem tasarımını oluşturabilecek yeterli bilgi ve tecrübeye kavuşmasıX
3
İşletme sorunlarının çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlayabilmeX
4
Pazarlama ve satış ile ilgili gerekli stratejileri geliştirebilme, pazarlama departmanında çalışanların gerekli stratejik hedefleri ortaya koyarak, geleceğe dönük faaliyetlerini planlayabilmeleriX
5
Üretim ile ilgili gerekli stratejileri planlayabilme, uygulayabilme veya denetleyebilme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleri ile ilgili bilgileri kullanabilmeX
6
İşletmelerin günümüz kalite standartlarında üretim yapabilmeleri amacıyla gerekli olan toplam kalite yönetimi çalışmalarını ve yöntemlerini belirleyebilme ve takım çalışmaları yoluyla gerekli bilginin üretime aktarılmasıX
7
Üretim işlemler yöneticilerinin üretim faaliyetlerinde optimizasyonu sağlayabilmeleri amacıyla gerekli olan sayısal teknik ve teknolojilerinin belirlenerek, gerekli olan optimizasyon tercihlerinin yapılmasıX
8
İşletmelerin tedarikçileri ile olan ilişkilerinde yönetim bilgi sistemlerini etkin kullanmalarının sağlanması, karar mekanizmalarında bu yöntemlerden yararlanılmasıX
9
Hizmet işletmelerinin faaliyetlerini daha etkin gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan üretim ve işlemler yönetimi stratejilerinin planlanması, uygulanması ve denetlenmesiX
10
İşletmelerin belirli bir dönemde meydana gelen faaliyetlerinden ortaya çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin analiz edilebilmesi
11
İşletmelerin geleceğe yönelik olarak faaliyetlerini planlayabilmeleri amacıyla ihtiyaç duydukları tahmin yöntemleri ve bu tahmin yöntemlerinin uygulanabilirliği açısından gerekli olan bilginin etkin kullanılabilmesiX
12
Üretim ve işlemler yönetimi ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik etme becerisine sahip olma ve çalışanlara bilgi ve tecrübeyi aktarabilmeX
13
İşletme faaliyetlerinin takım çalışması yoluyla yerine getirilmesine yönelik gerekli adımları atsbilmeX
14
Proje yönetim tekniklerinin eksiksiz uygulanmasının sağlanması ve proje yönetimi açısından gerekli olan finansal, teknik ve diğer kaynakların yorumlanarak rapor haline getirilebilmesi.X