GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
19. YÜZYIL OSMANLI RESİM SANATINDA GELENEK VE KAYNAK İLİŞKİLERİ/1690066
Dersin Adı: 19. YÜZYIL OSMANLI RESİM SANATINDA GELENEK VE KAYNAK İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yard. Doç. Dr. Seyfi BAŞKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seyfib@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1- 18. Yüzyıl başından günümüze kadar süren Türk toplum yapısındaki çağdaş batılı normların tüm toplum katlarına kazandırılma sürecinin analojik değer








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöntem veTerminoloji
2. Hafta  Batılılaşma Dönemi Türk sanatı literatür araştırması ve kitap okumaları
3. Hafta  Kronolojinin belirlenmesi, tarihsel süreç
4. Hafta  Türk Kültürü ve sanatında yenileşme olgusu
5. Hafta  Yerli ve yabancı etkileşme çevrelerinin belirlenmesi
6. Hafta  Türk ve Avrupa kültürlerinde karşılıklı iletişimin kurulması
7. Hafta  Oryantalizm:Bir sosyal,siyasal,ekonomik hareketin sanata yansıması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Batılılaşma Süreci Içinde Yenileşme Olgusunda Oryantalist Sanatçılar Ve Rolleri
10. Hafta  18. Yüzyıl Osmanlı kültür ve sanat ortamı
11. Hafta  Topkapı Sarayı Duvar Resimlerinden Örnekler
12. Hafta  Batılılaşma Dönemi Türk Plastik Sanatları Içinde Önemli Bir Grup. Halk Resmi
13. Hafta  Batılılaşma Dönemi Anadolu Camileri Ve Örnekler
14. Hafta  Batılılaşma Dönemi Anadolu Konutları Ve Örnekler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BAŞKAN, Seyfi.,Sanat ve Tarih Ankara 2000 BAŞKAN,Seyfi.,Başlangıcından Cumhuriyet Dönemine Kadar Türklerde Resim, Ankara 2009 BAŞKAN,Seyfi.,Tanzimattan Cumhuriyete Türkiyede Resim Ankara 1997. BAŞKAN, Seyfi., Ondokuzuncu Yüzyıldan Günümüze Türk Ressamları Ankara 1991. BAŞKAN,Seyfi.,“XVIII.veXIX.YüzyılAvrupaSanatında Osmanlı’.Turquerie ve Oryantalizm” Osmanlı Ansiklopedisi C.XI 2000 s.,454-467 / BAŞKAN, Seyfi., “Son Dönem Osmanlı Kültür ve Sanat Dünyasında Tarih Duyarlılığı” Osmanlı Ansiklopedisi C.VII 2000 s.,457-463 BAŞKAN, Seyfi., “The Ottomans in 18 th. and 19 th. Century European Art Turquerie and Orientalism“The Great Ottoman Civilisation Volume 4, 1999 p., 792-805 BAŞKAN, Seyfi.,“Stanislav von Chelebowsky. Dolmabahçe’de Bir Oryantalist” Türkiye’de Sanat S.38 Mart/Nisan 1999 s.,60-64. BAŞKAN, Seyfi., “Batıya Açılan Pencereden Osmanlı Dünyasına Süzülen Sanat Işıkları: Oryantalist Bakışlar” Art Deco
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eserlerini malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vb. faktörlerin etkisini ayrıntılı irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilme.X
2
Sanat tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütebilme.X
3
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, alanın kaynaklarını etkin olarak kullanarak ileri düzeyde araştırma yöntem/ teknikleri ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilme.X
4
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek, yorumlayıp, çözümleyerek yeni bilgiler üretebilme.X
5
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanabilme.X
6
Sanat tarihi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.X
7
Sanat tarihi alanlarında sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yaparak, kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize edebilme.X
8
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların alanla ilgili bilgileri öğrenmesini yönlendirebilme.X
9
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceleyip, geliştirerek, değerlendirerek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.X
10
Sanat tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarabilme.X
11
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirebilme.X
12
Bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.X
13
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.X
14
Sanat tarihi ile ilgili verileri toplayıp, yorumlayıp uygulayarak duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleyip bu değerleri anlatabilme.X
15
Alanında strateji belirleyip, politika geliştirerek uygulama aşamalarını planlar ve elde edinilen sonuçları değerlendirebilme.X
16
Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
17
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileme, kazanılan bilgileri güncelleyerek yenilikleri sanat tarihi alanına aktarabilme.X
18
Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri anlatabilme.X