GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK SANATININ KAYNAK VE SORUNLARI/1690056
Dersin Adı: TÜRK SANATININ KAYNAK VE SORUNLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Murat ÇERKEZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ugur,www.gazi.edu.tr/~mcerkez
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mcerkez@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk sanatı kavramını tam anlamıyla kavranabilmeli,
Türk sanatını besleyen kaynakların tespiti ve bunların Türk sanatının gelişimine katkılarını kavranabilmeli,
Anadolu Türk sanatını dönemlerine göre tasnif ederek bunlara ait dönemsel kaynak ve sorunları belirlenebilmeli,
Anadolu Türk sanatını kaynak ve sorunlarını tespit ederek bunların çözümlerini belirleyebilmeli,
Sanat Tarihi çalışmalarında yararlanılması gereken arşiv belgelerinin belirlenmesi ve bu alana yönelik çalışmalarda izlenmesi gereken yöntemlerin öğre




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders konuları ve ders işleme yöntemi anlatılır. Türk sanatı kavramı tartışılır.
2. Hafta  Türk sanatının yayıldığı alan ve dönemleri belirlenerek, Türk sanatını besleyen kaynaklar üzerinde durulur.
3. Hafta  Türk sanatını besleyen kaynakların Türk sanatının gelişimine katkıları tartışılır.
4. Hafta  Türk sanatının dönemsel gelişimleri çerçevesinde bunlara ait kaynak ve sorunlar belirlenerek eleştirileri yapılır.
5. Hafta  Türk sanatının dönemsel gelişimleri çerçevesinde bunlara ait kaynak ve sorunlar belirlenerek eleştirileri yapılır.
6. Hafta  Türk sanatının dönemsel gelişimleri çerçevesinde bunlara ait kaynak ve sorunlar belirlenerek eleştirileri yapılır.
7. Hafta  Sanat Tarihine yönelik bilimsel çalışmaların nasıl yapıldığı ve nelere dikkat edileceği üzerinde durulur.
8. Hafta  AraSınav
9. Hafta  Anadolu Türk sanatına yönelik araştırmaların kaynak ve sorunları üzerinde durulur. Bunların nasıl olması gerektiği tartışılır.
10. Hafta  Sanat Tarihi çalışmalarında yararlanılması gereken arşiv belgeleri tanıtılır.
11. Hafta  Sanat Tarihi çalışmalarında yararlanılması gereken arşiv belgeleri tanıtılır.
12. Hafta  Sanat Tarihi çalışmalarında arşiv belgelerinden nasıl yararlanılacağı tartışılır.
13. Hafta  Sanat Tarihinde bilimsel bir çalışmanın aşamaları ve metin haline nasıl dönüştürüleceği tartışılır.
14. Hafta  Öğrencilerin konu çerçevesinde hazırladıkları metin incelenerek çalışmaları not olarak değerlendirilir.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  KUBAN, Doğan, Anadolu-Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965, başta olmak üzere konuyla ilgili tüm yerli ve yabancı araştırmacıların Türkçe ve diğer dillerde yayımlanmış makale ve kitapları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eserlerini malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vb. faktörlerin etkisini ayrıntılı irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilme.X
2
Sanat tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütebilme.X
3
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, alanın kaynaklarını etkin olarak kullanarak ileri düzeyde araştırma yöntem/ teknikleri ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilme.X
4
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek, yorumlayıp, çözümleyerek yeni bilgiler üretebilme.X
5
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanabilme.X
6
Sanat tarihi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.X
7
Sanat tarihi alanlarında sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yaparak, kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize edebilme.X
8
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların alanla ilgili bilgileri öğrenmesini yönlendirebilme.X
9
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceleyip, geliştirerek, değerlendirerek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.X
10
Sanat tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarabilme.X
11
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirebilme.X
12
Bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.X
13
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.X
14
Sanat tarihi ile ilgili verileri toplayıp, yorumlayıp uygulayarak duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleyip bu değerleri anlatabilme.X
15
Alanında strateji belirleyip, politika geliştirerek uygulama aşamalarını planlar ve elde edinilen sonuçları değerlendirebilme.X
16
Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
17
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileme, kazanılan bilgileri güncelleyerek yenilikleri sanat tarihi alanına aktarabilme.X
18
Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri anlatabilme.X