GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAYNAK VE SORUNLARIYLA OSM. DÖN. EL SAN. II/2690057
Dersin Adı: KAYNAK VE SORUNLARIYLA OSM. DÖN. EL SAN. II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Nurşen Özkul Fındık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlı Dönemi el sanatlarının öğretilmesi, konuyla ilgili yerli-yabancı makale, kitap, seyahatname, belge, tez türünde yayınlar taranarak çeşitli açı
Osmanlı Dönemi el sanatlarının genel özellikleri ele alınarak farklı kültür çevreleriyle etkileşimleri üzerinde durulması
Konuyla ilgili üretim merkezleri, atölyeler ve üsluplar incelenecek, ilgili yayınlar merkez alınarak tartışılması
Kaynak ve sorunlarıyla Osmanlı Dönemi ahşap, cam ve kağıt işleri gibi el sanatı uygulamalarıyla ele alınması





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı dönemi el sanatlarının genel özelliklerine giriş
2. Hafta  Osmanlı el sanatlarında kültürel etkileşimler ve yansımaları
3. Hafta  Osmanlı el sanatlarında kültürel etkileşimler ve yansımaları
4. Hafta  Osmanlı el sanatlarında ustalar ve üsluplar
5. Hafta  Osmanlı el sanatlarında ustalar ve üsluplar
6. Hafta  Osmanlı dönemi el sanatlarında üretim merkezleri ve atölyeler
7. Hafta  Osmanlı dönemi el sanatlarında üretim merkezleri ve atölyeler
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Osmanlı dönemi ahşap işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
10. Hafta  Osmanlı dönemi ahşap işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
11. Hafta  Osmanlı dönemi cam işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
12. Hafta  Osmanlı dönemi cam işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
13. Hafta  Osmanlı dönemi kağıt işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
14. Hafta  Osmanlı dönemi kağıt işlerinin kaynak ve sorunlarıyla incelenmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fulya Bodur ,Türk Maden Sanatı, İstanbul: 1987 H.Ö.Barışta, Türk El Sanatları, Ankara 1998 Ülker Erginsoy İslam Maden Sanatının Gelişmesi, İstanbul: Kültür Bakanlığı Yayınları, 1978. Oktay Aslanapa, Türk Halı Sanatı, İstanbul : Yapı Ve Kredi Bankası , 1972. Anadolu'da Türk Çini Ve Keramik Sanatı, İstanbul: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, 1965. Banu Mahir, Osmanlı Minyatür Sanatı, İstanbul : Kabalcı Yayınevi, 2005. Rüstem Bozer , “Sinan Eserlerinde Ahşap İşçiliği”, VI. Vakıf Haftası, Ankara, 1988, s.327-346. Rüstem Bozer , “Ortaçağ Anadolu Türk Ahşap Sanatında Kündekari Tekniği, Türkler, Cilt 7, Ankara 2002, S. 911 - 916. Rüstem Bozer , “Amasya Ve Çevresinde Erken Osmanlı Dönemine Ait Üç Ahşap Kapı”, Osmanlı, C. 11, Ankara 1999, S. 285 - 293. Rüstem Bozer , “Süleymaniye’nin Ahşapları”, Bir Şaheser Süleymaniye Külliyesi, (Editör: Selçuk Mülayim), Ankara 2007, S. 329 - 353. Rüstem Bozer , “Edirne Selimiye Camii’
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sanat eserlerini malzeme, yapım tekniği, süsleme, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vb. faktörlerin etkisini ayrıntılı irdeleyip belgeleyerek değerlendirebilme.X
2
Sanat tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayarak, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütebilme.X
3
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, alanın kaynaklarını etkin olarak kullanarak ileri düzeyde araştırma yöntem/ teknikleri ile bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilme.X
4
Sanat tarihi alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek, yorumlayıp, çözümleyerek yeni bilgiler üretebilme.X
5
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanabilme.X
6
Sanat tarihi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.X
7
Sanat tarihi alanlarında sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yaparak, kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize edebilme.X
8
Sanat tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların alanla ilgili bilgileri öğrenmesini yönlendirebilme.X
9
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceleyip, geliştirerek, değerlendirerek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.X
10
Sanat tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarabilme.X
11
Sanat tarihi alanındaki uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirebilme.X
12
Bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.X
14
Sanat tarihi ile ilgili verileri toplayıp, yorumlayıp uygulayarak duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleyip bu değerleri anlatabilme.X
15
Alanında strateji belirleyip, politika geliştirerek uygulama aşamalarını planlar ve elde edinilen sonuçları değerlendirebilme.X
16
Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.X
17
Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileme, kazanılan bilgileri güncelleyerek yenilikleri sanat tarihi alanına aktarabilme.X
18
Tarihi-kültürel çevrenin korunması için gerçekleştirilenleri bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetleme ve bu değerleri anlatabilme.X