GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YUNAN MİMARİSİ/1680050
Dersin Adı: YUNAN MİMARİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. A. Emel Erten
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eerten@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciyi Yunan nimarisinin kökenleri ve oluşumu ile ilgili olarak Neolitik'ten Tunç Çağı sonuna kadar olan süre konusunda bilgilendirmek.
Yunan mimarisinin temel düzenleri ve bunların gelişimi konusunda bilgi vermek, örnekleri tanıtmak.
Arkaik ve Klasik Dönem'deki sosyal ve siyasal olaylar bağlamında mimarinin gösterdiği gelişimi belirtmek.
Hellenistik Dönem kültür ve felsefesi kapsamında Yunan mimarisinin yaşadığı değişimi sergilemek.
Yunan mimari teorisi konusunda bilgiler vermek.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders sınıfta anlatılmakta; bu anlatıma powerpoint sunumları eşlik etmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yunan Mimarisinin Kökenleri I: Minos Mimarisi.
2. Hafta  Yunan Mimarisinin Kökenleri II: Myken Mimarisi.
3. Hafta  Dor Göçleri ve Sonuçları.
4. Hafta  Yunan Mimarlığının Erken Yapıları.
5. Hafta  Yunan Tapınak Mimarisine Giriş I: Aiol Yapıları.
6. Hafta  Yunan Tapınak Mimarisine Giriş II: Arkaik İon.
7. Hafta  Arkaik Dönem Dor Tapınakları.
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Klasik Dönemde Anadolu.
10. Hafta  Hellenistik Döneme Giriş: Mimaride Temel Yaklaşımlar.
11. Hafta  Hellenistik Dönem Tapınak Mimarlığında Geleneksel Yapılar.
12. Hafta  Hellenistik Dönem Tapınak Mimarlığında Yenilikçi Yaklaşımlar: Pytheos, Hermogenes.
13. Hafta  Vitruvius ve "de Architectura".
14. Hafta  Hellenistik Mimaride Korinth Düzeni.
15. Hafta  Hellenistik Dönemde Kent Planlamacılığı.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J.J. Politt, Art in the Hellenistic Age, Cambridge 1986. D.S. Robertson, Greek and Roman Architecture, Cambridge 1977.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Sunumlarda Görsel Bilginin Verilmesi.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
5
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
14
3
42
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.X
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenir.X
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olur.X
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.X
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanır.X
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetirX