GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2680009
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Ayşe Fatma EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilimsel araştırma metotlarını öğrenebilme.
Arkeolojik bir araştırmaya başlarken konusuna göre temel başvuru kitaplarını öğrenebilme.
Veri toplama tekniklerini öğrenebilme.
Bibliyografya, dipnot verme tekniklerini öğrenebilme.
Ana hat planı ve genel tez yazma formatını öğrenebilme.
Arkaik,Klasik,Helenistik ve Roma Dönemlerinde kent planlaması,kamusal ve sivil mimarinin gelişim süreçlerini bir çalışmayla değerlendirebilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimsel araştırma metotları
2. Hafta  Veri toplama teknikleri
3. Hafta  Bibliyografya ve dipnot verme teknikleri
4. Hafta  Tez yazım formatı
5. Hafta  Kentlerin kuruluşunda yer seçimi
6. Hafta  Kent devleti olarak polislerin meydana gelişi
7. Hafta  M.Ö. 7-4. yüzyıl kent planları
8. Hafta  M.Ö. 4- M. S. 4. yüzyıl kent planları
9. Hafta  Yunan kentlerinde kamusal ve sivil mimarinin gelişim süreçleri
10. Hafta  Yunanistan ve Anadolu’da prostas ve pastas tipi konut mimarisinin gelişimi
11. Hafta  Roma döneminde mimaride yeni uygulamalar
12. Hafta  Roma kent planlarının özellikleri, gelişim süreci
13. Hafta  Roma dönemi tapınakları
14. Hafta  Roma dönemi hamamları
15. Hafta  Roma dönemi çeşmeleri
16. Hafta  Roma dönemi su yolları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Wycherley, R. E.; Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu?, İstanbul, 1986 Vıtruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap (Çev. Suna Güven), Ankara, 1990 Robertson,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.X
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenir.X
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olur.X
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.X
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanır.X
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetir