GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BATI ANADOLU ARKEOLOJİSİ/1680004
Dersin Adı: BATI ANADOLU ARKEOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe Fatma EROL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/aferol
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aferol@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Troas, Aiolia, İonia, Karia bölgelerinin tarihi coğrafyasını, sınırlarını öğrenebilme.
Bölge halklarının kökeni konusunda bilgi edinebilme.
Bölgelerin tarihsel gelişimi hakkında bilgi edinebilme.
Bölgelerin araştırma tarihçesi hakkında bilgi edinebilme.
Söz konusu bölgelerde yer alan antik kentler, kentlerin kuruluşunda ve gelişiminde rol oynayan etkenler,kentin kronolojik gelişimini tanımlayabilme.
Arkeolojik veriler ışığında bölgenin çevre kültürlerle olan ilişkisini değerlendirebilme.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Bölgelerin coğrafi konumları ve sınırları
2. Hafta  Dor göçleri ve sonuçları
3. Hafta  M.Ö. 1. binde Kıta Yunanistan’dan Batı Anadolu’ya yapılan göçler
4. Hafta  Büyük kolonizasyon dönemi ve yeni yerleşimler
5. Hafta  Troas bölgesi kentleri
6. Hafta  Troas bölgesi kentleri
7. Hafta  Aiolia bölgesi kentleri
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Aiolia bölgesi kentleri
10. Hafta  İonia bölgesi kentleri
11. Hafta  İonia bölgesi kentleri
12. Hafta  İonia bölgesi kentleri
13. Hafta  Karia bölgesi kentleri
14. Hafta  Karia bölgesi kentleri
15. Hafta  Karia bölgesi kentleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akurgal, E.; Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 1988 Mansel, A. M.; Ege ve Yunan Tarihi, Ankara, 1999 Alexiou, Stylianos.; Minos Uygarlığı, İstanbul, 1
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.X
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenir.X
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olur.X
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.X
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanır.X
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetir