GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEZ DÖNEMİ/1680999
Dersin Adı: TEZ DÖNEMİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 30
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyeleri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://edebiyat-arkeoloji.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fefarkeoloji@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Uzmanlık alanında edinmiş olduğu bilgi ve yeterliliği, Arkeeoloji Yüksek Lisans düzeyinde ölçme fırsatı yakalar.
Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerisini alanında uzman kişilerle tartışır.
Arkeoloji alanında yapılan güncel verileri takip edip uzman kişilerle değerlendirir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tezin konusu ile ilgili gerekli ön hazırlığın yapılması
2. Hafta  Konunun tespiti
3. Hafta  Kaynak taraması
4. Hafta  Kaynak taraması
5. Hafta  Taranan kaynakların tez hocasıyla tartışılması
6. Hafta  Tezle ilgili malzemenin öğrenci tarafından değerlendirilmesi
7. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
8. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
9. Hafta  Tezle ilgili malzemenin bilgisayara girilmesi
10. Hafta  Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
11. Hafta  Tezin danışman tarafından kontrol edilmesi
12. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
13. Hafta  Tez yazımı ve kontrolün bitirilmesi
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Tez Yazım Kılavuzu http://sbe.gazi.edu.tr/posts/view/title/tez-yazim-kilavuzu-2633 (16.02.2014); 2. KARASAR, Niyazi; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel yay., 2013.; 3. BARNES; T. S. Kuhn ve Sosyal Bilimler, Paradigma, 2008.; 4. BÜYÜKÖZTÜRK, Şener; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA, 2010.; 5. BABBIE, E. The practice of social research. 9th ed. Belmont, CA: Wadsworth, 2001.; 6. BİLGİN, N.; Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2006.; 7. HERNON, P., SCHWARTZ, C.; What is a problem statement? (Editoryal), 2007, Library & Information Science Research, 29, 307–309.; 8. SROLE, L.; Social integration and certain corollaries: an exploratory study, 1956, American Sociological Review, 21, 709-16.; 9. ARLI, M., Nazik, M.H.; Bilimsel Araştırmaya Giriş. Ankara, Başak, 2003.; 10. BALCI, A.; Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. 5. bs. Pegem A Yayınları, 2005.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Araştırma - Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
28
25
700
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
28
25
700
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
25
75
 Sunu hazırlama
1
14
14
 Sunum
1
20
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
1509
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
60.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
30
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Arkeoloji ile ilgili konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.X
2
Bilimsel araştırma teknik ve metotlarını öğrenir.X
3
Alanında edindiği kuramsal bilgileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme becerisi edinir.X
4
Edinilen düşünce becerisi ve bilimsellikle araştırma ve danışmanlık yapma yetkinliğine sahip olur.X
5
Disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.X
6
Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bilim ve topluma hizmet alanlarında kullanır.X
7
Arkeolojik malzeme üzerinden farklı bölgelerin çeşitli kültürleri ile ilişki kurar.X
8
Mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetir.X
9
Arkeolojik verilerin ve materyalin, dönem, stil ve kronoloji sorunlarını ayırt edebilme ve çözümleyebilme becerisi kazanır.X
10
Uygulamalı teknik bilgileri kullanarak arazi çalışmalarını yönetirX