GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNSAN HAKLARI VE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR/1590061
Dersin Adı: İNSAN HAKLARI VE ELEŞTİREL YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Yaşar Salihpaşaoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yasar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, insan haklarına ilişkin kitapları inceleyerek, insan hakları ve insan haklarına getirilen eleştiriler hakkında derin bilgi sahibi olacaktı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Platon'un Devlet adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
2. Hafta  Machiavelli'nin Hükümdar adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
3. Hafta  Jean-Jacques Rousseau'nun İnsan Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
4. Hafta  Descartes'ın Yöntem Üzerine Konuşma adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
5. Hafta  William Golding'in Sineklerin Tanrısı adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
6. Hafta  Alvin Toffler'ın Şok Gelecek Korkusu adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi.
7. Hafta  İonna Kuçuradi'nin Etik adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
8. Hafta  Edward Said'in Şarkiyatçılık adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
9. Hafta  Fyodor Mihalyloviç Dostoyevski'nin Suç ve Ceza adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
10. Hafta  Michel Foucault'un Hapishanenin Doğuşu adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
11. Hafta  Marshall Berman'ın Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
12. Hafta  Peter Wagner'ın Modernliğin Sosyolojisi adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
13. Hafta  David Harvey'nin Postmodernliğin Durumu adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
14. Hafta  Anthony Giddens'ın Modernliğin Sonuçları adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
15. Hafta  Max Weber'in Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu adlı kitabının eleştirel açıdan insan hakları bağlamında değerlendirilmesi.
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Platon Devlet, Machiavelli Hükümdar, Jean-Jacques Rousseau'nun İnsan Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, Descartes Yöntem Üzerine Konuşma, William Golding Sineklerin Tanrısı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
13
3
39
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
13
3
39
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X