GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEMİNER/2590004
Dersin Adı: SEMİNER
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.İlyas Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilyasdogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilyasdogan@gazi.edu.tr, il.dogan@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin araştırma konusu tespiti
Hipotezlerin sınanması
Bilimsel yöntemler konusunda becerilerini arttırmak.
Bilimsel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
Etik ihlali ve intihal konusunda bilinçlenme, bilim ahlakı
Bilimsel sunum yöntemleri
İyi konuşma ve anlatım becerisi kazanma
Bilimsel metinlerin kaleme alınmasında önemli hususlar
Bilimsel düşüncenin geçirdiği evrim, bilimsel eleştiri tarzları
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilimsel düşünce nedir?
2. Hafta  Bilimsel düşünce nedir? (devam)
3. Hafta  Araştırma yöntemleri (devam)
4. Hafta  Araştırma yöntemleri (devam
5. Hafta  Araştırma yöntemleri (devam)
6. Hafta  Örnek bir tezin incelenmesi
7. Hafta  Kaynak araştırması ve veri tabanlarını kullanma becerisi
8. Hafta  Kavramsal konularda araştırmalarda dikkat edilecek hususlar
9. Hafta  Sosyolojik araştırmalarda başlıca özellikler
10. Hafta  Tez projesi çalışması
11. Hafta  Seminer sunumu
12. Hafta  Seminer sunumu
13. Hafta  Seminer sunumu
14. Hafta  Bilim tarihinin gelişimi üzerine tartışmalar
15. Hafta  Sosyal bilimlerde izlenen araştırma yöntemleri
16. Hafta  Sosyal bilimlerde görecelik sorunu
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bilimsel araştırma yöntemlerini konu alan her tür bilimsel çalışma ders malzemesi olarak kullanılır
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  panelist olarak sunum yapma, yapılan sunumda eleştirmenlik
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
2
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
15
2
30
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
15
2
30
 Sunum
15
2
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X