GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
1982 ANAYASASINDA TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER REJİMİ/1590011
Dersin Adı: 1982 ANAYASASINDA TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLER REJİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Yaşar Salihpaşaoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/yasar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  yasar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
1982 Anayasasının temel hak ve özgürlüklere dair yaklaşımına ilişkin görüş sahibi olunmasının sağlanması








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  1982 Anayasasında Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması
2. Hafta  1982 Anayasasının Temel Hak ve Özgürlüklere Yaklaşımı
3. Hafta  1982 Anayasasında Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlandırılması
4. Hafta  Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlanması Ve Demokratik Toplum Düzeninin Gerekleri
5. Hafta  Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlanmasında Ölçülülük İlkesi
6. Hafta  Temel Hak Ve Özgürlüklerin Kötüye Kullanılması
7. Hafta  Devletin Ülkesi ve Milletiyle Bölünmez Bütünlüğü
8. Hafta  Temel Hak ve Özgürlüklerin Sınırlanmasında Laik Cumhuriyetin Gerekleri
9. Hafta  Din ve Vicdan Özgürlüğü
10. Hafta  Düşünceyi Açıklama Özgürlüğü
11. Hafta  Özel Hayatın Gizliliği ve Korunması
12. Hafta  Eğitim Hakkı ve Anadilde Eğitimin Uluslararası Sözleşmelerde Düzenlenişi ve Pratiği
13. Hafta  Anayasamızda "Türklük" Kavramı
14. Hafta  Anayasa Mahkemesi ve Temel Hak ve Özgürlükler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ÖZBUDUN, Ergun: Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Kitabevi, Ankara, 2012. UYGUN, Oktay: 1982 Anayasasında Temel Hak ve Özgürlüklerin Genel Rejimi, Kazancı Kitabevi, İstanbul, 1992. TUNÇ, Hasan-BİLİR, Faruk-YAVUZ Bülent: Türk Anayasa Hukuku, Berikan Yayınevi, Ankara, 2011.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
3
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
193
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.72
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X