GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİYASAL SİSTEMLER/1590009
Dersin Adı: SİYASAL SİSTEMLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.İlyas Doğan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ilyasdogan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ilyasdogan@gazi.edu.tr, il.dogan@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Siyasal sistem-toplum etkileşimine dikkat çekmek
siyasete ilişkin öngörülerde bulunmak
Totaliter ideolojiler ile demokratik özgürlükçü düşüncenin karşılaştırılması
Devlet sistemleri hakkında genel perspektif kazandırma
Parlamenter sistem hakkında ayrıntılı bilgi
Başkanlık sistemi ve yarı başkanlık sistemi hakkında ayrıntılı bilgi
Başkancı sistemler
Türk devletlerindeki siyasi rejimlerin genel analizi
İslam ülkelerinde baskıcı yönetimleri besleyen sosyal ve ekonomik etkenler
Uluslararası sistemin ulusal siyasal sistemle etkileşimi
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Devlet teorisi ve insan hakları dersleri
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Parlamenter Hükümet Sistemi Doğuşu ve Gelişimi
2. Hafta  Parlamenter Hükümet Sistemi Doğuşu ve Gelişimi (devam)
3. Hafta  Parlamenter Hükümet Sistemi Doğuşu ve Gelişimi (devam
4. Hafta  Parlamenter Hükümet Sistemi Doğuşu ve Gelişimi (devam)
5. Hafta  Sosyalist Devlet Anlayışı
6. Hafta  Sosyalist Devlet Anlayışı (devam)
7. Hafta  Sosyalist Devlet Anlayışı (devam)
8. Hafta  Başkanlık Sistemi
9. Hafta  Başkanlık Sistemi (devam)
10. Hafta  Başkancı parlamenter Yönetimler
11. Hafta  Monarşi
12. Hafta  Cumhuriyet Rejimi
13. Hafta  Yarı Başkanlık Sistemi
14. Hafta  Yarı Başkanlık Sistemi (devam
15. Hafta  Totaliterliği besleyen toplumsal özellikler
16. Hafta  Demokrasinin kurumsallaşmasında sivil toplumun rolü
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -İlyas Doğan, Sivil Toplum Anlayışı ve Siyasal Sistemler, 4.tıpkı basım, Astana Yayınları, Ankara, 2015 2-İlyas Doğan, Devlet ve Toplum Kuramlarına Yeni Yaklaşımlar, Yeninsan Yayınevi, İstanbul 2009 3-Esat Çam, Devlet Sistemleri, Der Yayınları, İstanbul 2000
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Panel sistemiyle bilimsel sunum ve bilimsel sunumlarda raportör olarak görev alma
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
12
3
36
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kamu hukukunun temel konuları hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olma.X
2
Kamu hukuku alanında karşılaştırmalı yaklaşımlarla bilimsel araştırmalar yapma.X
3
Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, karar taslaklarını hazırlayabilmeX
4
Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu hukuku alanında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmeX
5
Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmaX
6
Kamu bürokrasisi, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmaX
7
Kamu hukuku alanındaki bir konuyla ilgili fikir ve görüşlerini yazılı olarak ifade edebilme yeteneğini kazanmaX
8
İnsan hakları ihlalleri, bireysel hak ve özgürlükler ve benzeri konularda ortaya çıkan sorunlara çözüm üretecek derecede bilgi ve genel kültür birikimine sahip olmaX
9
Vizyon sahibi bir hukukçu olarak evrensel hukuk ilkelerine ve adalet değerlerine bağlı kalma.X
10
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Topluluğu Adalet Divanı gibi kurumların yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olma.X