GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ATATÜRK DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKASI/2450046
Dersin Adı: ATATÜRK DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selma Yel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  selmayel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Osmanlıdan Cumhuriyete devlet-toplum ve kimlik açısından meydana gelen çarpıcı değişimi ve topluma yansımlarını bilir.
Bu süreçte Atatürk’ün çağdaş ve milli bir devlet ve toplum meydana getirme amacını ve stratejisini anlar







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Düz anlatım,tartşma,sunu,beyin fırtınası ve soru cevap yöntemleri ile ders işlencektir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Çöküş Sürecinde Etnik Farklılıkların Kültürel ve Siyasal Yapıya Etkisi ve Bu Farklılık İçinde Türk Etnisitesi ve Kültürü.
2. Hafta  Kültürel/Bilimsel Türk Milliyetçiliğinin Ortaya Çıkması ve İlk Öncüleri.
3. Hafta  Kültürel/Bilimsel Türk Milliyetçiliğinin Ortaya Çıkması ve İlk Öncüleri.
4. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Çöküş Döneminde Kültürel/Bilimsel Türk Milliyetçiliğinin Siyasal Evrim Süreci ve Söz Konusu Süreçte İttihat ve Terakki Parti
5. Hafta  Osmanlı Devleti’nin Yıkılmasından Sonra Kurulan Türkiye Cumhuriyeti’nin Kültürel Türk Milliyetçiliği Politikasını Üst Kimlik Olarak Benims
6. Hafta  Türk Kültürüne Ait Olmayan, Osmanlı Bakiyesi Kurum ve Kuralların Tasfiyesi Süreci. Ümmet Toplumundan Türk Milleti Sürecine Geçiş.
7. Hafta  Türk Kültürüne Ait Olmayan, Osmanlı Bakiyesi Kurum ve Kuralların Tasfiyesi Süreci. Ümmet Toplumundan Türk Milleti Sürecine Geçiş.
8. Hafta  Türk Kültürüne Ait Unsurların Ön Plana Çıkartılması ve Halkın Özümsemesi ve Milli Bilincin Güçlendirilmesi Süreci.
9. Hafta  Vize
10. Hafta  Hayatı Düzenleyen Yazılı veya Sözlü Kuralların Türk Kültürüne Göre Yeniden Yapılandırılması.
11. Hafta  Harf İnkılâbı, Millet Mektepleri, Türk Dilinin Yabancı Kelimelerin Boyunduruğundan Kurtarılması, Okuma Seferberliği.Türk Dil Kurumunun Kurulması.
12. Hafta  Harf İnkılâbı, Millet Mektepleri, Türk Dilinin Yabancı Kelimelerin Boyunduruğundan Kurtarılması, Okuma Seferberliği.Türk Dil Kurumunun Kurulması.
13. Hafta  Türk Musikisinin, Türk Edebiyatının, Türk Sanatının Geliştirilmesi Çalışmaları ve Türk Ocakları, Halkevleri
14. Hafta  Milli Tarih Bilincinin Geliştirilmesi, Türk Tarih Tezi ve Türk Tarih Kurumunun Kurulması.
15. Hafta  Milli Tarih Bilincinin Geliştirilmesi, Türk Tarih Tezi ve Türk Tarih Kurumunun Kurulması.
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Nutuk, Ankara 1927., Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I – III., Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997.Alandaki makale ve araştırmalar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Düz anlatım,soru cevap,tartışma ve beyin fırtınası
 -- STAJ / UYGULAMA
   UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X