GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANAYASA HAREKETLERİ VE DEMOKRATİKLEŞME/2450045
Dersin Adı: ANAYASA HAREKETLERİ VE DEMOKRATİKLEŞME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İhsan Şerif Kaymaz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ikaymaz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye'de anayasa hareketleri ve demokratikleşme süreci hakkında bilgi edinilecektir.








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Demokrasinin ve anayasal yönetimin gelişmesi. Tarihsel - kavramsal bir çerçeve.
2. Hafta  Kapitalist, faşist ve sosyalist devlet anayasaları.
3. Hafta  Türk düşünce tarihinde anayasa ve demokrasi kavramları.
4. Hafta  1808 Sened-i İttifakı ve 1839 Tanzimat Fermanı'nın Türk anayasa ve demokrasi tarihindeki yeri.
5. Hafta  Yeni Osmanlılar ve 1876 Kanun-i Esasisi.
6. Hafta  Jön Türkler, İttihat Terakki ve 1908 İkinci Meşrutiyeti.
7. Hafta  Türk Kurtuluş Savaşı sırasında anayasal ve demokratik gelişmeler. 1921 Anayasası.
8. Hafta  Ara sınav.
9. Hafta  Tek Parti cumhuriyeti ve anayasal rejim: 1923-1946. (1924 Anayasası)
10. Hafta  Çok partili demokratik sistem deneyimi: 1946-1960.
11. Hafta  1960 askeri müdahalesi ve 1961 Anayasası. Demokratik özgürlükler dönemi. 1960'lı yıllar.
12. Hafta  Türkiye'nin küresel kapitalizmin yörüngesine sokulması sürecinde yaşanan toplumsal sancılar. 1971, 1980 askeri darbeleri ve 1970'li yıllar.
13. Hafta  1980 darbesinin yeniden yapılandırdığı Türkiye'de anayasal haklar ve demokrasi. 1982 Anayasası ve 1980'li yıllar.
14. Hafta  Dinsel toplum ve siyaset anlayışının yerleşmesi ve bunun içinde bireysel hakların yeri. 1990'lı ve 2000'li yıllar.
15. Hafta  Demokratik retoriğin eleştirisi. Türkiye örneği.
16. Hafta  Final sınavı.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders sırasında bazı kaynaklar önerilecektir.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
  - UYGULAMA
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
5
25
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
8
32
 Sunu hazırlama
4
7
28
 Sunum
5
6
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma.X
2
2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma.X
3
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma.X
4
4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanmaX
5
5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma.X
6
6 Alanı ile ilgili olarak gruplar (bilim dalları) arası ve interdisipliner çalışabilme becerisi kazanma.X
7
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme noktasına gelebilme.X
8
8 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneği, fikirlerini sözlü ve yazılı, ifade edebilme ve sağlıklı iletişim kurabilme becerisi kazanma.X
9
9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilme becerisi kazanma.X
10
10 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, gelişen bilgi ve konular hakkındaki değişme ve ilerlemeleri izleyerek kendini geliştirebilme; bu işi yaparken teknolojiden yararlanabilme becerisi kazanma.X